boekenwurm
19-01-2013 om 11:00
Hoofdpijn
Hallo,
Mijn dochter, PDD NOS en angststoornis, loopt op haar tenen op school. We zijn verwoed bezig te zorgen voor een oplossing, maar het loopt allemaal niet zo snel als we willen. Dochter klaagt ook hoofdpijn elke dag, medische oorzaak is uitgesloten, het is spanningshoofdpijn. Nu wil ze wel liefst elke dag een tabletje (paracetamol). Ik geef dan een halfje, maar dat wil ik natuurlijk niet steeds doen en doe ik dus ook niet! Ze heeft in haar hoofd gezet dat het helpt, maar de dag erna heeft ze natuurlijk weer hoofdpijn. Ik kan haar niet aan het verstand brengen dat dit de oplossing is. Elke keer dus een superboos kind waardoor ze nog meer hoofdpijn krijgt! Hoe zouden jullie dit oplossen? Bestaat er geen nepvariant?!
Tuurlijk, dé oplossing zit hem in het feit dat ze overvraagd wordt, maar jullie zullen ook herkennen hoe lang je als ouders moet strijden eer er echt iets gebeurt vanuit school en instanties. Ik heb nog bof met een betrokken school, maar desondanks is eea een langdurende zaak.
Ben benieuwd naar jullie reacties! Bedankt.
Pirata
19-01-2013 om 12:02
Hier ook gehad
Vorig jaar had onze zoon ook heel vaak onverklaarbare hoofdpijn. Uiteindelijk is het "vanzelf" overgegaan, gelukkig maar. Ik denk dat het ook een soort (over)spanning was.
Je zou er iets aan kunnen doen door haar nek te masseren, ontspanningsoefeningen aan te leren of haar "iets" te geven waardoor ze wat meer kan ontspannen. Valeriaan bijvoorbeeld. Of medicatie, krijgt ze dat al? Het beste is natuurlijk om de bron aan te pakken, kennelijk heeft ze teveel op haar bordje? Heb je al met de leerkracht overlegd over een kortetermijnoplossing? Af en toe een rustiger plek opzoeken, een middag thuishouden, een boek lezen in plaats van meegymmen, een betere uitleg wat er gaat gebeuren zodat ze daar minder energie in hoeft te steken?
Cersei
19-01-2013 om 12:04
Fysio
Kan ze naar een fysio voor ontspanningsoefeningen? Ik heb soms spanningshoofdpijn en het helpt mij goed. Wat verder helpt is zo'n warme gelpack en een rustige massage.
Sterkte ermee!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Karmijn
19-01-2013 om 13:28
Yep fysio
Ik zou gaan zoeken naar een KINDER fysiotherapeut, of een Cesartherapeut in de buurt. Dat kan zo helpen. Veel hoofdpijn wordt veroorzaakt door spanning, maar in stand gehouden door een verkeerde houding van de nek en de schouders. En dan krijg je een vicieuze cirkel. Zonde is dat. Onze zoon is naar cesartherapie geweest en dat ging heel speels en gezellig. Maar zijn houding is er erg door verbetert.
Elke dag paracetamol zou ik niet doen. Kun je bij de huisarts geen placebo krijgen? (vitamine of zo?)
Leen13
19-01-2013 om 13:52
Water
Hier ook wat hoofdpijn meegemaakt met de kinderen. Hier is het eerste advies om meer te drinke en te ontspannen. Dochter wil juist nooit een tablet maar zoon krijgt er inderdaad weleens een paracetamol voor. Maar meestal volstaat het water en ontspannen, inderdaad ook met Valeriaan of Passiflora.
boekenwurm
19-01-2013 om 16:12
Goeie tips
Ja, ze heeft inderdaad medicatie. Die fysio is een goeie, al ben ik ook met haar bij de chiropractor. Zou tussendoor daar wel weer langskunnen, niet bij stilgestaan. Valeriaan of passiflora als placebo ook een goeie! Dank!
Ava
20-01-2013 om 10:04
Mindfulness
Ik hoor goede verhalen over mindfulness voor kinderen. Zelf nog geen ervaring mee maar het is iets voor dit jaar of volgend jaar bij ons, gezien de leeftijd.