Engeltje
09-10-2012 om 13:49
Hoe vind ik een pedagogiekstudent (oid) voor huiswerkbegeleiding?
Ik ben voor onze zoon, ADD, brugklas gymnasium, op zoek naar iemand die hem een paar uur in de week 1-op-1 kan helpen met het maken van zijn huiswerk. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een student pedagogiek of iemand van een pabo. Omdat het ernaar uitziet dat hij niet met een maandje of wat hiermee klaar is en wij geen rugzak of PGB hebben, zit een officieel huiswerkinstituut er financieel niet in, en dit leek mij een mooie tussenvorm. Geïnspireerd door Kaatje .
Iemand suggesties? Overigens zijn andere ideeën natuurlijk ook van harte welkom.
Engeltje
Elisa Gemani
09-10-2012 om 13:58
Huiswerkbegeleiding
Je kan googlen (huiswerkbegeleiding+student+woonplaats); er zijn heel veel studenten die bijles geven en ook huiswerkbegeleiding. Daarnaast kun je op Markplaats kijken of zelf een advertentie zetten.
Tineke
09-10-2012 om 14:26
Begeleiden
Of via school een vijfde of zesdejaars leerling, er kunnen heel serieuze gasten bij zijn die dat goed kunnen (kost ook niet zoveel). Of een oudere broer/ zus van een klasgenoot.
Soms is het gewoon een kwestie van meerdere keren hardop zeggen, tegen je kinderen, de buren , collega's. vrienden. Dan komt er vanzelf iemand naar je toe.
En anders idd marktplaats, maar ik geloof dat je tegenwoordig moet betalen om op advertenties te kunnen reageren, bij 'diensten'?
En ook belangrijk: spreek met iedereen altijd een proeftijd af. Voel je vrij om de begeleiding te stoppen als het je kind niet bevalt.
Philou
09-10-2012 om 15:56
Kwam ooit tegen
http://www.bijlescoach.nl/
Geen ervaring mee, zelf. Succes!
Annet
09-10-2012 om 18:32
Ik denk ook aan een leerling uit de bovenbouw
Mijn dochter zit in Gym-4 en zou dit prima kunnen. Ze geeft nu voor het derde jaar bijles in wiskunde. Maar huiswerkbegeleiding zou ze ook goed kunnen, juist bij een GYM-leerling waarbij het minder om uitleggen van de stof gaat maar meer om het plannen, inschatten van proefwerken, wat kun je verwachten aan vragen, etc.
Engeltje
10-10-2012 om 11:53
@jeekaa
Omgeving Den Haag. Hoezo, heb je iemand in de aanbieding? Ben benieuwd!
Engeltje
10-10-2012 om 11:54
Dank voor de reacties!
Ik ga met jullie tips aan de slag. En ik hou jullie op hoogte. Dank voor de inbreng!
Engeltje
Jeekaa
10-10-2012 om 12:34
Engeltje
Had zelf interesse, maar is helaas te ver weg. Jammer!
Ik hoop dat je snel iemand kunt vinden.
Moppeke
12-10-2012 om 07:25
Soms ook gewoon op marktplaats
Daar zijn wij goed geslaagd. Toen ik 'mijn' student had gevonden, heb ik even gegoogled op de naam en kwam zag dat de student op LinkedIn stond. Dus ik kon van tevoren ook prima kijken wat de student eventueel in huis zou hebben. Dat was een schot in de roos wat ons betreft en nog dichtbij huis ook.
rosa
12-10-2012 om 08:42
Hier
Via studentsPlus heel tevreden over bijles in twee vakken. Allebei van eerstejaars studenten. Ze komen aan huis, wat niet altijd mogelijk is overigens. Ook spreken ze wel eens af op school aan het eind van dochters dag. Er is altijd wel een lokaal leeg en degene die bijles geeft heeft op dezelfde school gezeten, dat scheelt ook.
Rena
14-10-2012 om 23:24
Bijles
wij hebben nu voor het 2e jaar iemand geregeld via bijlescoach en dat bevalt prima. Je moet een klein bedrag betalen om alles te kunnen lezen op de site. Wij betalen dit jaar 12,50 voor een uur biologie bijles voor dochter in 6 vwo. Vorig jaar wiskunde. Allebei de keren een student die op de TU in Eindhoven zit.