Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
pddnosmam

pddnosmam

18-04-2012 om 11:46

Hoe pgb inzetten na de zomer?

Onze zoon van 12 heeft ADHD en PDD-NOS. Hij zit op een reguliere basisschool met een rugzakje en heeft thuis een begeleider vanuit het PGB. Het gaat allemaal heel erg goed met zoon. Na de zomer gaat hij naar het gymnasium en we vragen ons af wat we zullen doen met het PGB. Zoals het nu gaat willen we niet meer. Deze begeleider is heel aardig, maar houdt zoon eigenlijk lekker bezig en verder niet (beetje voetballen, spelletje, wii). Helemaal niet erg, maar de insteek was ooit anders (ontlasting gezin, wereld vergroten, sociale contacten opdoen). Gaat allemaal super nu, dus hoeft geen vervolg te krijgen. Na de zomer krijgt zoon het veel drukker qua huiswerk etc. dus de begeleiding moet een andere vorm krijgen. Maar hoe? Of zullen we maar helemaal stoppen met het PGB? Qua huiswerk maken heeft hij niemand nodig denken we. Bovendien kunnen we hem zelf goed helpen als het nodig is. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

18-04-2012 om 12:15

Zelf?

Wat vindt je zoon er zelf van? Wil hij nog door gaan?
Onze zoon heeft nooit een pgb gehad, maar als ik aan hem denk, dan zou ik geloof ik iemand inzetten als sport begeleider. Het is voor hem heel goed om te sporten, maar hij vindt het heel moeilijk om zichzelf te motiveren. Hij gaat naar de sportschool tegenwoordig en nu begeleidt mijn man hem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.