Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Blije moeder

Blije moeder

01-01-2014 om 11:41

Het kan wel!!!

Ik wil het nieuwe jaar beginnen met een positief verhaal. Over een school die zo enorm meedenkt en alles zo goed regelt. Mijn zoon, 16, ADD, liep begin dit schooljaar muurvast, want depressief en niet zo'n beetje ook. Vroegere ervaringen op de basisschool kwamen ook nog eens omhoog drijven en hij is twee maanden thuis gebleven, hij zat bijna spugend in de schoolbanken, het lukte niet meer. Alle begrip van school, een warm bad,werkelijk. Maar we hadden wel een probleem, want hij doet examen dit jaar....Nu is het 1 januari, en volgende maandag gaat hij weer. Met lood in zijn schoenen, maar hij gaat. Want hij mag zijn examen opsplitsen in twee jaar. Hij doet nu drie vakken, dus gaat zo'n 8 uur per week naar school, en de rest mag volgend schooljaar. En dat terwijl hij de brugklas al heeft gedoubleerd. Hij mag toetsen die vroeg in de ochtend zijn gepland, in de middag maken, omdat hij zich zo rot voelt vroeg in de ochtend. Hij mag gewoon de les uitlopen als het even niet lukt. Hij mag zijn wie hij is, en ze slepen hem er wel door, samen met ons. Het ziet ernaar uit dat het mischien wel gaat lukken. Ik ben trots op hem, blij met deze school, zij nemen hun zorgplicht zo serieus!

Plato

Plato

01-01-2014 om 12:03

blij voor je

Ik ben blij voor je en natuurlijk ook voor je zoon, want het valt niet mee zo weten we allebei
Ik hoop dat het te behappen is voor hem, nu het in kleinere stukjes wordt gehakt, fijn dat ze zo meewerken

Fijn zo'n school!

Maar mag ik ook je zoon even heel veel succes wensen! Normaal is een examen al zo spannend, maar als je dan ook nog een depressie erbij hebt. Petje af dat hij het zo gaat (en kan) doen!

Oke

Bedankt voor je bericht blije moeder. Ik geniet even met je mee. Het is soms echt wel frustrerend genoeg. Fijn als school dan echt wat kan betekenen voor je kind.

Karmijn

Karmijn

01-01-2014 om 15:48

mooi

Een depressieve meid uit mijn kennissenkring heeft ook veel begrip ontvangen, op school.

En onze zoon wordt ook met veel begrip opgevangen.

Inderdaad Het kan!!!

klaproos

klaproos

01-01-2014 om 17:45

Wat fijn!

Ik gun het jullie van harte want tussen je regels door lees ik dat jullie al veel hebben doorstaan. Ik ben plaatsvervangend blij voor jou en je zoon! Kop op zoon, je komt er wel, al is het niet volgens de geijkte paden, je staat niet alleen!

Lieve groet en alle goeds voor 2014!

Stenna

Stenna

01-01-2014 om 18:13

zo!

Dat is goed zeg! Geweldig om te horen dat er ook scholen als deze zijn! Misschien kun je ze wel ergens voordragen voor een openbare pluim ofoz,opdat tot voorbeeld zijn voor andere scholen?
Hoe dan ook: heel veel sterkte en ik duim voor je zoon.

Blije moeder

Blije moeder

02-01-2014 om 09:02

spannend

Ja, het wordt best spannend inderdaad. Hij heeft voor dit jaar gekozen voor de vakken die voor hem het makkelijkste zijn. Maandag heb ik een gesprek over hoe en wat.

Fiorucci

Fiorucci

05-01-2014 om 10:23

Zo...

Hij ziet er erg tegenop. Morgen heeft hij twee uurtjes, aan het eind vsn de dag, dus dat is prettig om te beginnen. In totaal dus tien uur les per week, verdeeld over vijf dagen.

Karmijn

Karmijn

05-01-2014 om 12:54

Blije moeder

Oef, dat is altijd heel spannend vind ik. Doet-ie het of doet-ie het niet?
Wij proberen altijd zoveel mogelijk drempels weg te halen. Maar dan nog, er komt een punt waarop hij het zelf moet gaan doen.

Maar vergeet niet, als het morgen niet zou lukken, dan kunnen jullie samen gaan kijken hoe het de volgende keer wel zou kunnen lukken. Niet opgeven dan, maar op naar de volgende keer.

Sterkte!

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2014 om 14:57

Zo...

Hij zit op school, hehe. Voor twee uurtjes, en hij zit volgens mij te twitteren, maar hey, hij is er, hij zit in de klas.

Karmijn

Karmijn

06-01-2014 om 15:17

Ik zat het al te hopen voor je...

De eerste drempel is hij weer over, pffff. Ik dacht erover om hier te posten, maar ik vond het ook weer zo opdringerig.

Ik herinner met nog zo goed hoe prut het is, als je kind niet naar school kan/gaat. Vooral de eerste week na een vakantie is zuur.

Dat twitteren, ach, dat zou ik ook lekker negeren. Net doen of je het niet door hebt.

Een vis tegelijk bakken. Pas als deze gaar is, verder kijken naar het volgende doel.

(maar dat was je geloof ik ook al van plan?!)

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2014 om 20:20

Karmijn

Yep, dat doen we al jaren bij hem. Hij was vandaag fysiek aanwezig en had geen lichamelijke klachten. Leidt vast lekker af, dat twitter..
De lessen heeft hij niet echt nodig, maar ja het is geen thuisstudie dus hij wordt wel geacht die zoveel mogelijk te "volgen".
Als hij examen kan doen in deze drie vakken zijn we al een heel eind!
Morgen de volgende uitdaging: om half 9 op school zijn.

Bellefleur

Bellefleur

14-01-2014 om 10:13

En,

Hoe is het nu?

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2014 om 20:06

Update

Met wat ups en downs heeft hij dit schooljaar afgemaakt, hij is in twee vakken gelijk geslaagd en vandaag heeft hij een herexamen gedaan voor het derde vak. Super dus dat hij niet gezakt is. Inmiddels is er toch ook het vermoeden gerezen dat hij een vorm van autisme heeft, de onderzoeken zijn al achter de rug. Never a dull moment, zeker niet nu zijn zusje van 14 tegen dezelfde problemen aanloopt.

Tihama

Tihama

16-06-2014 om 22:35

Gefeliciteerd en sterkte

Hoi Fiorucci

Lang niet gezien. Ik wil je veel sterkte toewensen en in elk geval gefeliciteerd met alles wat hij nu in elk geval al binnenheeft.

Fiorucci

Fiorucci

17-06-2014 om 07:18

Tihama

Heee, dat is lang geleden, leuk je hier te zien en dankje.

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2014 om 15:16

Update....

En...(tromgeroffel)...GESLAAGD! Met een mooie zeven ook nog!

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2014 om 15:43

Gefeliciteerd

Super, hartstikke fijn.

En sterkte met al het gedoe met je kinderen. Zonder echte problemen is het soms al zwaar genoeg, dus ik wens je extra energie.

En vooral genieten van alles dat goed gaaat!

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2014 om 16:31

Haha dankje

Maar...wie ben je? Je gebruikt mijn nick..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.