Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
obsessief

obsessief

13-12-2012 om 21:49

Heftige fase weer

We gaan verhuizen.. En gevoelige zoon en half) heeft het er maar druk mee. Op zich heeft hij het overzicht wel, checkt paar keer per dag op de afstreepkalender enz.
Wat lastig is, is dat hij de spanning lijkt te uiten door een soort obsessief gedrag - zijn kamer continu veranderen (het is een grote bende), ontzettend drammen over zoiets als zakgeld.

Het zijn deze 'fasen' wanneer wij als ouders merken dat hij toch *anders* is dan andere kids die we kennen.. Zijn broertje bijv foetst veolijk door de dag, maakt qat drama als hij er zin in heeft maar zit nergens mee. Zeg maar.

Met genoeg R R en R gaat het wel ok (op spannende momenten na), maar als we verhuisd zijn, wil ik toch eens een (particuliere) speltherapeut oid gaan zoeken voor hem. Gewoon om hem tegemoet te komen/ te helpen.

Heeft iemand daar nog tips voor, wat we voor hem kunnen doen? Het explosieve kind-boek heb ik al, zal ik weer eens erbij pakken.

Beetje lang verhaal geworden, wilde het gewoon ook even kwijt. Ik heb ook zo met hem te doen (al kan ik het na een dag aardig zat zijn :/ ).

Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prakje

Prakje

14-12-2012 om 07:19

Nog meer duidelijkheid

Als ik het zo lees is je zoon op zoek naar nog veel meer duidelijkheid. Zijn fundament is letterlijk weg (verhuizing). Dus alles waar hij zelf grip op kan krijgen klampt hij zich aan vast. En dat kan zich idd uiten in 'drammen' om zakgeld of andere in jouw ogen onnozele zaken.

Geen concrete tips, wens je sterkte. Weet wat het is te verhuizen met een kind dat het eigenlijk niet trekt

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-12-2012 om 22:34

Verhuizen

Verhuizen staat maar liefst op de derde plek in de stressfactorenlijst. Dus al enorme stress voor en stabiele volwassene; laat staan voor een jong kind dat ook nog eens extra gevoelig is. Hij reageert dat af en moet dat ook (kunnen) afreageren. Geef hem die ruimte en gelegenheid en probeer nog meer zekerheid, stabiliteit en vertrouwen te bieden. Betrek hem zoveel mogelijk bij al die veranderingen en geef hem het gevoel dat hij enige controle heeft en kan houden.
Een speltherapeut/integratieve kindertherapeut kan hem helpen bij het leren omgaan met dit soort zaken en bij het leren omgaan met zijn gevoeligheid. Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.