Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-09-2013 om 14:58
Ik ben een geweldig boek aan het lezen over executieve functies bij kinderen en pubers: "Gedrag in Uitvoering" door Diana Smidts & Mariëtte Huizinga (uitgeverij Nieuwezijds). Het leest lekker weg en staat bomvol nuttige informatie over gedrag en handvaten voor het verbeteren van executieve vaardigheden aan de hand van voorbeelden uit de praktijk. Zeker handig als je zoals ik een puber hebt met ADHD en die problemen heeft met veel executieve vaardigheden... http://www.nieuwezijds.nl/Boek/9789057123177/Gedrag-in-uitvoering/
Deze uitgeverij heeft meer goede boeken en hulpgidsen op dit gebied (en andere gebieden (OCD, autisme, dyslexie etc.) zoals "Het Explosieve Kind" door Ross W. Greene. Aanrader!
24-09-2013 om 16:54
Bibliotheek
Toegevoegd aan 'bibliotheek'. Er staan inmiddels nogal wat boeken op mijn verlanglijstje. Voor als ik jarig ben.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.