Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-03-2014 om 12:30
Ik heb een hele gezellige vrolijke dochter van 5. Ze zit in groep 2 en gaat met redelijk plezier naar school.
Nu hadden wij laatst 10-minuten gesprek en dat was toch niet een heel goed gesprek. Haar gedrag is nogal opvallend in de klas. Ze is druk, ongeconcentreerd, snel gefrustreerd, heeft veel kleine conflicten met andere kinderen en overschreeuwt zichzelf vaak en praat aan 1 stuk door. Wij herkennen dit gedrag ook van thuis. Nu raadde de juf speltherapie aan. Ze zei dat er veel therapeuten zouden zijn die graag met haar zouden willen werken (een typisch meisje voor speltherapie). Ook gaf de juf aan dat als het zo door zou gaan ze het heel moeilijk zou krijgen in groep 3.
Echter is het ook een hele slimme meid. Haar cito's had ze gemaakt op A+ met in 1 cito 0 fout en de andere cito 1 fout. Ze leest E3 niveau en ook rekenen kan ze al aardig goed.
Ik vraag me af of het nut heeft om met haar naar speltherapie te gaan, of dat ze zich verveelt en meer uitdaging nodig heeft (zowel op school als thuis). Kan ik school vragen of ze haar door willen toetsen?
Binnen het gezin komt autisme en ADHD voor, dus het zou ook net zo goed niet haar verveling kunnen zijn, maar toch ook een beetje meegekregen van 1 of andere stoornis....
31-03-2014 om 11:04
beiden
Om school tevreden te stellen zou ik de indruk wekken dat je op zoek bent, dat kun je natuurlijk ook uitstellen als je wilt. Ik zou dan wel op zoek gaan naar een therapeut die ervaring heeft met begaafdheid.
En ook inzetten op meer uitdaging, tuurlijk, zo zou de route eruit moeten zien, eerst zeker weten dat ze voldoende wordt uitgedaagd en dan kijken welk gedrag er ev overblijft.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.