Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

gebrek aan sociale vaardigheden

Mijn zoon van 9 loopt sociaal een beetje vast op school. Is extreem verlegen/onzeker. Hij is getest door een psycholoog, daar kwam dit ook naar voren.

Nu zijn we op zoek naar een geschikte training, maar is lastig zoeken.

Het moet enigszins betaalbaar zijn omdat we deze trainingen zelf moeten betalen.

Ik kan niet in jullie portemonee kijken

Twee daagse training kost 430,--

http://www.rotsenwater.nl/?action=main.content&article_nID=73&navID=6

Dalarna

Dalarna

21-03-2014 om 19:46

Neem eens contact op met het CJG

Centrum voor Jeugd en Gezin dus, hier was een sovatraining maar 35 euro en mijn zoon vond het erg leuk. Hij heeft er wel ruim een half jaar op moeten wachten voor er weer eentje startte.

Hombre

Hombre

21-03-2014 om 20:29

Inclusief

Op de school van mijn zoontje zijn ze gratis. Eigenlijk wel logisch dat dat er ook bij hoort. Weer een beetje meer tevreden.

geju123

geju123

26-03-2014 om 12:27 Topicstarter

bedankt voor de reacties

Hij doet al een rots en watertraining, 12 lessen voor 250 euro. Maar deze training maakt niet waar wat het beloofd.
Sovatrainingen worden hier nog niet gegeven bij het CJG, daar zijn ze wel mee bezig, ze hopen dat het na de zomervakantie klaar is.

En op school doen ze er niets mee, dat vind ik ook heel vreemd, want via School zou veel handiger zijn, omdat er best veel kinderen in hetzelfde schuitje zitten.

Maar bedankt voor de reacties in ieder geval.

Even zo

Even zo

27-03-2014 om 11:39

2 andere mogelijkheden

Overweeg eens MEE in jouw regio je vraag voor te leggen. Ik heb goede ervaring gezien de sociale vaardigheden van mijn zoon (geen diagnose).

Waar ik voor mijn zoon aan denk is een kinderhaptotherapeut die heel praktisch aan de slag gaat met kind (contact maken en contact onderhouden). Het is lastig uit te leggen omdat het niet makkelijk met iets te vergelijk is maar zelf heb ik daar een heel goede (en vooral praktische) ervaring mee.

Miekemieke

Miekemieke

03-04-2014 om 12:35

acceptatie?

Aan de ene kant van het spectrum heb je heel assertieve zelfverzekerde bijdehante mensen, aan de andere kant extreem verlegen onzekere mensen. De rest zit er tussen in. De bijdehante zelfverzekerde mensen worden vaak bewonderd hoewel hun gedrag ook best in de weg kan zitten.
Verlegen mensen voelen heel goed aan waarin ze tekort schieten, ze voelen het juist te goed. Het bestempelen van verlegenheid cq onzekerheid als probleem maakt het vaak erger.
Er zitten ook positieve kanten aan mensen die zo onzeker en verlegen zijn. Ze laten ruimte voor een ander, ze wegen dingen goed af, en kijken de kat uit de boom. Zijn vaak intelligente mensen. Voelen ze zich gewaardeerd om degene die ze zijn dan komen ze ook meer los.
Ik ben verlegen en onzeker maar ik functioneer toch heel goed in de maatschappij. Krijg er wel opmerkingen over, dat wel.

Marjoleine64

Marjoleine64

03-04-2014 om 20:49

Sterkamp!

Ik heb het hier al vaker genoemd in soortgelijke vragen. Sterkamp is echt geweldig, een 6-daags vakantiekamp waar in groepen gewerkt wordt aan sociale vaardigheden. Geweldig goede begeleiding (1 op 3), en alles verpakt in leuke spellen (nou ja, ook wel gesprekken met het mentorgroepje). Onze zoon heeft het gedaan toen hij 11 was, en nogmaals (Maankamp) een jaar later, en heeft er echt veel aan gehad. Hij was sociaal nogal onhandig, en werd daarom gepest op school. Vanaf eind van de brugklas is dat dus helemaal over, en staat hij echt heel sterk in zijn schoenen (hij heeft in de brugklas ook nog op school Rots en Water gedaan). Er is eerst een intake (met een kinderpsych) die wordt vergoed door veel (aanvullende) verzekeringen. De kampweek moet je dan wel zelf betalen, en is niet echt goedkoop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.