Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-11-2013 om 20:46
hallo.
mijn vraag is kent iemand hier het
voedingsuplement-gaba?.
het schijnt goed te helpen bij kinderen met adhd
ik heb er veel over gelezen op het net.
wil het mischien gaan proberen voor mijn kind[kleuter]
want alle anderen medicijnen van de pyschiater helpen niet
en mijn kind is overacktief.
dus zijn er hier ouders met kids die ook gaba nemen?...
dan zou ik graag jullie ervaringen willen weten?!.
alvast bedankt!.
groetjes.
03-11-2013 om 21:08
Nee
Maar heb wel over Lto 3 goede ervaringen gehoord. Is iets vergelijkbaars.
03-11-2013 om 21:14
Lto3
hallo
Lto3 ook al geprobeerd
deed helemaal niks.
is volgens mij ook heel iets anders.
ik wacht nog op andere reacties.
groetjes
03-11-2013 om 21:20
van internet
http://www.healthcentral.com/adhd/c/849319/134500/supplements-treat/3
"I would love to say that this supplement “worked’ for me or my son. But that didn’t happen in our case."
Gaba zit in voeding: "Some warn that consumers should be skeptical and to consider other GABA-boosting alternatives such as eating foods which increase levels of GABA. Dr. Eric Braverman,author of The Healing Nutrients Within: Facts, Findings, and New Research on Amino Acids, provides a list of GABA-rich foods which may include: Bananas, broccoli, brown rice, lentils, nuts, molasses, oatmeal, spinach, and whole grains among others."
Van de autismediscussies heug ik me van 'wrong planet' dat mensen met autisme zich vaak wel gezonder gaan voelen van supplementen en speciale voeding maar dat het niets deed voor hun autisme. Hangt van de oorzaak af maar ik denk dat dat voor ADHD ook geldt.
Er zijn wel wat gezondheidsaanspraken van Lidy Pellser met voeding. http://www.adhdenvoeding.nl/adhd-en-voeding-is-geen-onzin/
Zelf heb ik ook extra vitaminen en omega3 gegeven aan mijn kinderen, maar inderdaad niet DE oplossing daardoor. Dus we eten hier maar gewoon gezond en op dit moment even zonder supplementen.
04-11-2013 om 22:16
niemand meer???....
hallo
niemand meer?
geen ouders van wie de kids
gaba neemt?
ik hoop dat er meer reacties komen?!.
groetjes
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.