Karmijn
09-09-2012 om 14:57
Film [Colin Benders adhd]
Ik heb gisteren de documentaire Now what? over Collin Benders (kyteman) gezien.
Zo, ik ben onder de indruk. Ik had altijd het gevoel dat hij erg op onze zoon leek. Niet qua musikaliteit, maar hoe zijn adhd tot uiting komt en de manier waarop hij zich beweegt, hij praat en hij kijkt.
En inderdaad, hij lijkt erg op onze zoon. Hij zit zelfs op dezelfde manier op zijn stoel. Daar moesten we erg om lachen.
En dan zie je zijn ouders. Wat een liefde, wat een toewijding, wat een ruimte voor Collins autonomie. En ook wat een worsteling, wat heeft die jongen het moeilijk met zijn emoties. Wij herkennen er zoveel in. Was er stil van.
Dat wilde ik even kwijt.
Bikkel
09-09-2012 om 16:07
24 uur
Ik heb deze documentaire niet gezien (klinkt erg interessant, zal hem ook zeker bekijken, waar heb je die gevonden?) maar ik heb wel een tijd geleden 24 uur met .. van Wilfried de Jong gezien met Colin Bender alias Kyteman. Daar vertelde hij ook eea over zijn jeugd, opleiding etc. Ik vond dat al indrukwekkend en herkenbaar. Deze doumentaire zal dat waarschijnlijk nog meer hebben, als ik dit zo lees. Als je 24 uur niet gezien hebt, misschien is die nog wel via uitzending gemist te vinden.
Karmijn
09-09-2012 om 18:12
Gezien
Ik heb 24 uur ook gezien. Dat vond ik ook mooi. Sowieso een
leuk programma.
Ik heb een hele tijd geleden iets over die documentaire gelezen en toen kwam ik van de week op youtube de trailer tegen. En toen heb ik hem bij bol besteld.
Rode Vulpeninkt
09-09-2012 om 21:50
Vergis ik me?
Ik dacht dat hij Asperger had, dat heb ik ooit ergens gelezen toen hij net "rising" was. Klopt dat niet?
Muzikaal vind ik hem heel bijzonder en ik ga gauw op zoek naar de uitzending van gisteren én die met Wilfried de Jong, want die man fascineert me!