Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-09-2012 om 10:39
dag allen.
even van me afschrijven. het is weer zo'n moment dat ik op het randje zit van mijn incasseringsvermogen/ energie/ flexibiliteit.
zoon van net 6 is een explosief type. momenteel is hij erg gespannen, wat zich uit in brul- en gromgeluiden, andere geluiden, dingen kapot maken - liefst legobouwsels van zijn broertje. ik merk dfat broertje err ook fysieker van wordt en ze zitten elkaar ds steeds in de haren.
als het iets beter gaat allemaal, kan ik er beter over nadenken maar nu ben ik een paar dagen alleen met ze en vliegt het me zo aan, dat hij soms zo onbereikbaar lijkt.. dat ze 4 en 6 zijn en ik ze niet alleen kan laten in een ruimte.
ik kan zelf ook steeds minder goed reageren en dat helpt ook niet.
we gaan nu iets aktiefs doen, dat helpt. ik vind het alleen zo moeilik om te geniten van het ouderschapo, die momenten zijn zo zeldzaam. ik hoop echt dat het beter wordt als hij ouder wordt.
bedankt voor het luisteren in ieder geval!
23-09-2012 om 13:10
Boek
Er is een boek dat ons leven met ons explosieve kind heeft veranderd. Het is met heel veel liefde voor kinderen en ouders geschreven. Het heet ' het explosieve kind' en de schrijver is Ross Greene.
Een aanrader