Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Patriesie

Patriesie

10-05-2017 om 12:09

Even mijn geluk delen

Even mijn smeltmomentje met jullie delen. Gister onder het avondeten met mijn vriend en de kinderen (13 en 6 jaar) hadden we het over Moederdag en ineens zegt mijn zoon van 13 (met ass) dat hij vindt dat F. (vriend) ook een leuke Vaderdag verdient en niet ik alleen moederdag. Ik zeg dus: F. heeft zelf ook kinderen, die doen vast wel iets voor hem voor vaderdag. Nee, zegt mijn zoon, van ons bedoel ik. Want hij is toch de vaderrolvervullende vader? En hij geeft mijn vriend een hele dikke knuffel. Omdat het wel een mooie titel is maar een beetje lang hebben we dus sinds gister de term "bonusvader" maar ingevoerd. Voelt voor alle partijen goed. Ben zo trots op mijn zoon die normaal zo'n moeite heeft met veranderingen en dingen aannemen van vreemden dat hij nu zo duidelijk aangeeft dat hij mijn vriend volledig accepteert en hem ook als (bonus)vader ziet. Het contact met zijn eigen vader is erg slecht dus ik ben echt dubbel blij dat het tussen hun zo goed klikt.

@nnemoon

@nnemoon

10-05-2017 om 14:27

Super!

Wat lief, geniet van deze momenten!

Nick2

Nick2

15-05-2017 om 12:54

Mooi

Ik zie dit nu pas. Wat mooi. Mijn ASS-zoon geeft mijn vriend af en toe een dikke knuffel, dat ervaar ik ook als een groot compliment.

Als met jouw zoon ook zoiets (ASS) aan de hand is, dan verdient de bonusvader ook een groot compliment, want dit zijn niet de gemakkelijkste kinderen om als bonuskind te krijgen. Ik heb tenminste al meegemaakt dat een verse vriend, ondanks informatie van mij vooraf, dacht mijn zoon wel even op het rechte pad te zeggen, even op te voeden. Exit vriend...

Patriesie

Patriesie

16-05-2017 om 22:48

Voor Nick

Nee dat klopt dat dit niet de makkelijkste kinderen zijn. Je moet met mijn zoon gewoon de juiste "touch" hebben en als je die hebt en hij mag je graag dan gaat hij voor je door het vuur. Mijn vriend dacht in het begin ook dat hij mijn zoon hetzelfde kon behandelen als zijn eigen zoon van 13 (zelfde leeftijd als de mijne) maar na wat info van mij en toen hij mijn zoon een paar keer gezien had kwam hij er achter dat Justin toch een andere benadering nodig heeft dan een "normale" puber en nu is de band tussen hun fantastisch. Fijn dat jouw zoon ook zo goed met je vriend op kan schieten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.