Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
even zo

even zo

04-11-2012 om 15:17

Ervaringen braingame brian

Wie heeft er ervaringen met Braingame Brian?
Voor onze zoon is dit één van de behandelopties die naar voren is gekomen i.v.m de diagnose ADHD.

Hoe vond je kind om er mee te werken en merk je verschil na de behandelperiode?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cogmed

Zoon 10 ADD en dyslexie is begonnen met Cogmed training dit is een training om het werkgeheugen te vergroten, is braingame brain net zoiets?
Cogmed zijn ook een soort spelletjes op de computer die je thuis doet 5 weken lang 5 keer per week ongeveer een uur.

Lisetje

KGO

KGO

04-11-2012 om 23:44

Meegedaan met studie

Dochterlief ( ASS) heeft meegedaan met een studie naar de effectiviteit ervan voor ASS kinderen. Vond het heel saai en demotiverend. Let wel dat kan heel goed komen doordat ze misschien ( weet ik niet is blind) in de controlegroep zat.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

even zo

even zo

05-11-2012 om 21:05

Graag ook reacties over cogmed

Naar mijn idee moet het inderdaad op Cogmed lijken. Ik ben me er nog in het verdiepen dus reacties over Cogmed hoor ik ook graag.

Lisetje, hoe vindt je zoon het om te doen?

Krijgen jullie Cogmed vergoedt (2e lijns psychologie)
Ik kan voor Braingame Brian geen 2e lijns psycholoog in de buurt vinden, voor Cogmed wel.

Evenzo

Zoon is nog steeds (na 8 trainingen) gemotiveerd, maar je ziet dat naarmate het uur vordert hij het wel moeilijker krijgt.
Als je kijkt op www.gogmed.training.nl (inloggen met test, wachtwoord test99) dan krijg je een beetje een idee wat voor een soort spelletjes het zijn. In deze test mag je elk spelletje 5 keer doen bij de echte training is dat 15 keer en dan 8 spelletjes.
Wij zijn elke keer wel 50 minuten bezig en dat is ex pauze.
Zoon doet de training 's morgens voor school, hij mag iets later beginnen en gebruikt medicatie, concerta deze neemt hij in zodra hij wakker is dus dat helpt hem wel met zijn concentratie.
Omdat zoon ADD ( en dyslexie) heeft krijgen wij het via de 2 lijn vergoed.

Lisetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.