Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Vogel

Vogel

07-10-2014 om 09:40

Ervaring met de autipas?

Heeft iemand hier ervaring met de autipas? Ik overweeg die aan te vragen voor jongste (11 jaar). Misschien dat we dan nog weer eens naar de Efteling kunnen, dat durf ik nu echt niet aan (veel prikkels, en dan ook nog uren in de rij staan, dat trekt hij niet).
Maar ik vraag me af of je er echt voordeel van hebt.

geen ervaring

Ik heb zelf geen ervaring met de autipas, maar ik weet wel dat je in sommige parken een voordeel ermee krijgt.

De efteling werkt niet met de autipas. Daar moet je een verklaring van de dokter hebben dat je kind autisme heeft en daardoor niet in de rij kan wachten. Dat laatste willen doktoren meestal niet in een brief zetten....

Als wij al naar de efteling gaan dan is dat op een studiedag. Ook lekker rustig.

Bij slagharen hebben wij laatst een bandje gekregen zodat we via de achteruitgang naar binnen mochten bij bepaalde atracties. Dit kregen we na het laten zien van de diagnose. Misschien is dat een idee? Daar krijg je het ook na het laten zien van de autipas trouwens....

Hortensia

Hortensia

07-10-2014 om 11:03

niet alleen tegen lange rijen

Ik heb nooit een pas aangevraagd omdat ik dergelijke situaties altijd uit de weg ben gegaan. Er waren genoeg alternatieven Het hielp dat mijn kinderen niet echt pretparkfans zijn

Maar ik ben laatst gewezen op het feit dat zo'n autipas ook onder andere omstandigheden heel nuttig kan zijn. Nog niet zo lang geleden moest een kind met de trein mee en overkwam hem iets vervelends waar niemand iets aan kon doen (problemen met inchecken), maar wat wel paniek veroorzaakte. Hij wist niet goed wat hij moest doen en stapte toch in.
Zwartrijden dus.