Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-03-2015 om 20:17
http://www.npo.nl/kruispunt/08-03-2015/KN_1667687
2 Kinderen met gedragsproblemen, vanaf de basisschool, die steeds verder de weg kwijtraken en agressief worden tegen hun moeder. En hulp is er niet.
1 kind is na de derde naar het zmok onderwijs gegaan, maar met autisme werd hij gepest en moest zich maar aanpassen als hij door de plank mis te slaan agressie opwekte.
Van de ene naar de andere niet geschikte instelling, uithuisgeplaatst. Iedereen bang. Kind angstig en agressief uit angst.
Daar maak ik me ook zorgen over. Dochter zit inmiddels in een steeds verder gemeleerde groep, ook jongeren zonder autisme, en laten we hopen dat ze daar tegenop gewassen is.
Deze kinderen, maar ook de ouders, krijgen misschien een etiketje, maar uitleg en goede voorzieningen weten ze niet te vinden of zijn er niet.
Met commentaar van de kinderpsychiater Robert Vermeiren.
En dan wensen dat kinderen weer samen naar school gaan.
10-03-2015 om 08:02
Passend Onderwijs
Het lijkt mooi (even los van het feit dat het natuurlijk ook weer een bezuiniging is), maar het resultaat is juist een verdere, diepere kloof lijkt het wel.
Ik zie erg veel schrijnende verhalen voorbij komen. Ook werkt leerplicht nog niet goed samen met de scholen binnen de mogelijkheden die het passend onderwijs biedt. Maak je met scholen een afspraak, mengt de lpa zich er weer in en gaat het alsnog mis.
10-03-2015 om 08:03
Nog niet klaar
en dan hebben we het nog niet eens over verdere zorg, wilde ik schrijven.
Inderdaad, voor deze kinderen lijkt er geen plek te zijn. Schande...
29-03-2015 om 14:16
Hulp is er wel
Laat je door je huisarts verwijzen naar GGZ jeugd wij hebben van hun en Parlan goede hulp op maat succes
29-03-2015 om 14:43
Ja soms wel
http://www.stichtingmamavita.nl/category/vita-verhaal/
Ik ben op zoek geweest op de website van leef.nl In dat tijdschriftje dat ik in de apotheek tegenkwam een artikel over een moeder die Mamma Vita opgezet heeft. Een verhaal over een moeder met 2 kinderen met autisme die wel alle hulp heeft weten te regelen.
Dat zijn goede voorbeelden en ook in het verleden heb ik me weleens verbaasd dat het soms wel 'volgens het boekje' gaat.
Daar zal ook in meespelen in hoeverre de hulpverlening kan zien en herkennen waar de beperkingen van kinderen met autisme zijn, of ze dat ook zelf aan andere goed laten zien of hulpverleners zijn in staat om door hun deskundigheid dat uit te vinden.
Er is deskundigheid, het is alleen soms moeilijk te vinden, ook bij de jeugd ggz. Maar je hebt geen keus, je meldt je wel aan, maar dan is het nog maar de vraag of het lukt of blijft lukken om jouzelf en je kind van goede ondersteuning te voorzien.
Wij kregen een zorgmelding waarna de hulp aan mijn kinderen nog lastiger werd dan het al was. Maar ook wij hebben uiteindelijk goede hulp gekregen, al blijft er nog veel over te wensen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.