Maria Bimmel
02-04-2012 om 10:16
Enquête equitherapie bij een autismespectrumstoornis
Toestemming forumbeheer
Beste Ouders Online-gebruikers,
Ik ben Maria, ben studente SPH en zit momenteel in mijn afstudeerfase. Hierbij wordt er van mij verlangd dat ik een vakgerelateerd onderzoek doe en hierover een artikel zal schrijven wat evt. geplubiceerd kan worden in een vaktijdschrift. Nu doe ik mijn onderzoek over Equitherapie. Mijn onderzoeksvraag luidt als volgt:
Heeft EAT invloed op het gedrag en/of de persoonlijkheid van kinderen (6- 18 jaar) met een autisme spectrumstoornis?
Hierbij staat EAT voor Equine Assisted Therapy. Ieder die ervaring heeft met Equitherapie bij deze doelgroep (als persoon zelf, als ouder, verzorger, therapeut enz) mag deze enquete invullen.
De link van de enquête:
http://www.thesistools.com/web/?id=260551
Ik vertrouw er op dat jullie de enquête naar waarheid invullen
Alvast bedankt voor de medewerking!
M.v.g. Maria
mirreke
02-04-2012 om 11:42
Therapie met paarden
That's all.
Ik ken wel enkele therapeuten die met paarden werken, en ik weet dat het bijzonder goede resultaten boekt, volgens mij ook met autisme, maar zelf hebben wij geen ervaring. Wel met ASS, niet met de paardentherapie.
mirreke
02-04-2012 om 11:43
Niet helemaal waar trouwens
Ik heb wel ervaring met therapie met paarden voor mijn stiefdochter, maar die heeft geen ASS.
Lizelot
02-04-2012 om 13:48
Ik kan je niet helpen...
maar wat goed dat je hier aandacht aan geeft.Wij hebben paarden,ik kom op manege's ,stallingen enz en ik vind de band met kinderen met ASS en paarden heel bijzonder.Ik ben ervan overtuigd dat equicoaching of therapie veel goed doet.
Ik heb zelf een gevoelige zoon met een taalverwerkingsprobleem en ik merk bij hem al dat hij op een hele andere bijzondere manier met onze paarden omgaat dan wij,de paarden reageren ook heel anders op hem dan op mij.Hij communiceert beter met de dieren,ziet andere dingen.
Heel veel succes met je onderzoek.
Elisa Gemani