Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Caitlynn

Caitlynn

14-03-2013 om 17:30

Een gesprek met een vreemde voeren, hoe doe je dat?

Nou daar is de mijlpaal, mijn zoon van 15 (ADHD, kenmerken PDD NOS) wil graag wat bijverdienen en is gevraagd voor zijn eerste sollicitatiegesprek n.a.v. zijn zoveelste sollicitatiebriefje. Ik zag het meteen aan hem: slik, een gesprek, moet dat echt?! Een gesprek met een vreemde te voeren is dus supermoeilijk als communiceren en contact maken niet je sterkste kant is. Hoe kan ik hem helpen, c.q. voorbereiden op dit gesprek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

14-03-2013 om 17:34

Oefenen

Laat hem oefenen met een buurman ofzo? Iemand met wie hij geen al te goede band heeft?

Annet

Annet

14-03-2013 om 21:30

Ook oefenen

Je kunt eerst samen met je zoon een lijst maken van mogelijke vragen. Je zoon kan dan (samen met jou) de antwoorden formuleren. Ik zou de lijst met antwoorden in de computer verwerken, zodat hij de lijst nog eens door kan lezen.
Daarna inderdaad oefenen, een buurman of buurvrouw klinkt heel goed. Natuurlijk geef je die niet de lijst. De bedoeling is dat hij merkt dat ze vragen stellen die op de lijst staan. En als ze er niet op staan, lijken ze toch op de vragen die op de lijst staan.

Caitlynn

Caitlynn

15-03-2013 om 15:10

Oefenen

Ik heb de buurman bereid gevonden om met hem een gesprek te doen vanavond, weliswaar is de buurman geen echte vreemde, maar oefenen is oefenen. De welbekende vragen hebben we al met zoon doorgenomen, en hem gevraagd hoe hij daar op zou antwoorden. Op zich gaat dat hartstikke goed, hij formuleert alles netjes en zijn antwoorden zijn spontaan en supergemotiveerd. Ik gun het hem zo dat het gesprek morgen ook op die manier gaat, dan kan die werkgever niets anders doen dan deze bikkel aan te nemen en een kans te geven.

Spannend

Is ook hartstikke spannend zo`n sollicitatiegesprek. Vinden wij, volwassenen al, laat staan een 15 jarige. Je zoon kan morgen gerust zeggen dat dit zijn eerste echte sollicitatiegesprek is en dat hij het een beetje spannend vindt. Begrijpen ze best.
Veel succes voor je zoon en voor jou!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.