Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-01-2014 om 22:09
Nadat in juni van dit jaar bij onze zoon (11 jaar, nu groep 7) dyslexie werd geconstateerd zijn we na de zomervakantie begonnen met een dyslexiebehandeling. Ons werd bij aanvang van het traject verteld dat de behandeling ergens tussen de 40 en 60 weken zou duren. We zijn elke weer trouw naar "bijles" (zoals zoon het noemt) geweest en hebben ook netjes al het huiswerk elke week gemaakt. In januari had mijn zoon zijn eerste toets, en het resultaat was goed. Zo goed zelfs, dat de GZ-psycholoog van het onderwijsadviesbureau voor scholen in onze stad heeft geadviseerd om de behandeling verder te staken. Vanwege de goede resultaten dus.
Natuurlijk ben ik blij met de goede vorderingen van mijn zoon, maar met het stoppen van de behandeling ben ik dus absoluut niet blij . Zoon heeft pas 16 behandelingen achter de rug, en nu al mee stoppen met het hele traject lijkt me erg voorbarig. Ook omdat hij nu naar mijn idee pas de oefeningen krijgt waar hij werkelijk baat bij heeft. Het begin van het traject waren toch wat meer eenvoudige oefeningen (mijn zoon zei zelf "Ik ben dan wel dyslectisch, maar dát snap ik zelfs nog wel"). Ik wil zelf liever dat de behandeling nog verder wordt voortgezet om te kijken of de vooruitgang blijvend is, of dat er misschien nog betere resultaten gehaald kunnen worden. Zijn achterstand is tenslotte nog lang niet weggewerkt. Ook de begeleider van mijn zoon was niet blij met het stoppen van de behandeling.
Ik wil dus een mail sturen naar de psycholoog van het onderwijsadviesbureau om te vragen of zij haar beslissing wil herzien. Heeft iemand hier misschien al eerder met dit bijltje gehakt? Als iemand tips heeft hoe je dit het beste kan aanpakken, dan ben ik daar reuze blij mee!
Alvast bedankt en groet,
Mariola
28-01-2014 om 09:24
hmm
Als jullie begeleider het met jullie eens is verwacht ik veel meer hulp van die begeleider, dit moet je niet in je eentje doen als je zo iemand achter je hebt staan.
Neem contact op en eis hulp want dit kan echt niet zo.
29-01-2014 om 22:30
vreemd
Hoi
Wat een vreemde reactie van deze psycholoog. Ik zou bijna denken dat hij een dubbele agenda heeft. Dit is echt ongebruikelijk hoor. Stel maar voor dat je de behandeling dan bij een ander instituut wilt voortzetten. Kijk wat er dan gebeurt. Ik denk dat je zoon dan gewoon krijgt waar hij recht op heeft!
Succes jutta
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.