Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Dwang

Onze dochter heeft Add en sinds kort heeft ze
Savonds een soort dwang om te praten .
Ze praat maar en praat maar , wil alles zeggen
tot het dwangmatige toe .
Alles wat ze in haar hoofd heeft wil ze zeggen en
benoemen.
Ze wordt er zelf moe van.
Heeft iemand tips ?

Onno

Onno

25-03-2015 om 23:41

Tips genoeg

Ik zou er maar eens mee naar een homeopaat gaan.

Pyn

Pyn

26-03-2015 om 11:23

spanning?

Is het om een of andere reden een extra spannende tijd voor haar? Verjaardag, cito's, spanningen in de klas, ik noem maar wat? Dat kan dit soort gedrag (tijdelijk) doen ontstaan of verergeren als je daar gevoelig voor bent.

Ik zou het eens met haar bespreken ("je hebt 's avonds de sterke behoefte om alles nog even te zeggen wat er in je opkomt, maar hebt daar zelf last van. Zullen we samen eens kijken of we het in de hand kunnen houden?"). En dan bijvoorbeeld afspreken dat ze 5 of 10 minuten mag kletsen, en dat dan ook echt bewaken. Of haar van te voren wat dingen op laten schrijven die ze nog tegen je wil zeggen, en daar de belangrijkste drie uit laten kiezen. Ik weet niet wat bij haar werkt, maar op die manier zou ik proberen te zoeken naar een manier die te hanteren is voor jullie beiden. Kan goed zijn dat het na een tijdje afneemt. Mocht dat niet zo zijn (wordt het erger en breidt de dwang zich uit) kun je altijd nog hulp zoeken natuurlijk. In het reguliere circuit zou ik dat dan doen.

Evanlyn

Evanlyn

26-03-2015 om 11:52

misschien

zit ze ergens mee maar weet ze zelf niet wat? Dat gebeurt hier nog wel eens bij een van de kinderen. Die ratelt dan maar door, ik word ongeduldig omdat het nergens over gaat en de rest ook aandacht wil, en dan opeens blijkt dat er wel degelijk iets aan de hand is.

Verder lijken de tips van Pyn me heel goed, juist ook om daar achter te komen.

Tilly

Tilly

26-03-2015 om 11:56

medicatie uitgewerkt?

Is het geen kwestie van medicatie die is uitgewerkt? Hadden wij namelijk ook. Heel handig wanneer je net naar huis wil fietsen, met een onervaren en door het vele praten niet aanspreekbaar kind...

Mijn dochter (6, ADHD) heeft dit ook altijd als ze uit school komt. De hele weg naar huis (half uur fietsen) kakkelt ze aan 1 stuk door. Het is vaak 'vrije associatie' dus niet altijd een touw aan vast te knopen. Ik zie het als een manier van 'ontladen' en vind het ook niet echt een probleem. Het enige probleem is dat haar broer ook wel eens wat zeggen wil, dus nu verdelen we de tijd: mogen ze ieder de helft van de tijd naast me fietsen. Dochter babbelt dan desgewenst thuis nog wel een tijd je door.

Jippox, ik zie dat helemaal voor me

Geweldig, ik zie haar gewoon voor me. Houdt ze haar spraakwaterval dan op tot thuis, of kakelt ze ook achter je op de fiets nog door?

En on topic: ik herken dit van dochter (zonder etiketje overigens). Soms moet er gewoon een hoop info uit, of de omgeving die nou belangrijk vindt of niet. Ze kakelt ook net zo makkelijk door een lopend gesprek heen. Inmiddels (ze is nu 12,5) hoeven we haar alleen nog maar aan te kijken, dan zegt ze uit zichzelf 'Oh ja, jullie waren nog in gesprek...'. En dan wacht ze keurig 2 seconden voor ze weer verder gaat .

Ik vind de tips van Pyn hele goeie, ik zou inderdaad uit willen sluiten dat er (onderhuids/onbewust) iets speelt, en is dat niet zo, dan inderdaad afspraken maken over het wanneer en hoelang ze de ruimte krijgt.

Het gekke is dat ik dit niet herken van zoon met ADD, die is juist altijd net een oester...

Engeltje

Ja hoor, soms kakkelt ze gewoon door achter me, maar dan weet ze dat ik niet luister (ik geloof ook niet dat dat altijd uitmaakt voor haar, haha). En oh ja, dat overal doorheen praten, dat kan ze ook heel goed. Een beetje verbaal incontinent is ze, zeg maar, ze kan haar praatjes niet zo goed ophouden

Marea

Marea

29-03-2015 om 15:04

link

Ik weet dat je niet onbetaald reclame mag maken voor een bedrijf ofzo, maar ik dacht dat een link naar een uitgezonden radioprogramma wel mocht.

We moeten elke keer die onzin van Onno hier lezen, die beledigingen slikken als hij ons weer uitmaakt voor domme gansjes, ik wilde hem weleens horen praten.

Fiorucci

Fiorucci

09-04-2015 om 20:28

Jeetje Onno

Moet je nou alles medicaliseren?

Onno

Onno

18-04-2015 om 17:09

En dat zeg jij???

Een moeder van een gezin waar al voor een klein fortuin aan medicijnen is weggeslikt, gepuft, gesmeerd en gesnoven vraagt dat aan mij???
Kijk eens in je medicijnkast en kijk dan eens goed hoeveel zooi jij op voorraad hebt en vraag je daarna eens af of dit de gezondheid van je gezin wel goed doet.

Noet

Noet

19-04-2015 om 06:43

Onno

je wordt steeds onbeschofter. Er staan nog heel veel vragen die direct aan je gesteld zijn open. Die beantwoord je nooit anders dan door ons voor dom uit te maken.
Ga die eerst eens serieus beantwoordennzoals wij ze serieus en bereid tot het uitbreiden van onze kennis hebben gesteld.
Tot die tijd verwijs ij naar de website: www.hoewerkthomeopathie.nl

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-04-2015 om 09:11

Noet

Onno

Onno

20-04-2015 om 08:31

Toch jammer als je er te laat achter komt.

Dat de homeopathie je kind had kunnen redden en dat je op al je vragen zelf een antwoord had kunnen vinden.
Wat is er mis om zelf aan het werk te gaan en je kennis uit te breiden?

Onno

Onno

20-04-2015 om 08:31

Toch jammer als je er te laat achter komt.

Dat de homeopathie je kind had kunnen redden en dat je op al je vragen zelf een antwoord had kunnen vinden.
Wat is er mis om zelf aan het werk te gaan en je kennis uit te breiden?

Fiorucci

Fiorucci

26-04-2015 om 11:55

Onno

Ik denk dat jouw medicatiekastje voller staat dan de mijne...enne...gesnoven? Is verder alles goed met je?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-04-2015 om 20:17

Hij bedoelt vast neusspray

Fiorucci...

Onno

Onno

27-04-2015 om 08:40

Die heeft ze over het hoofd gezien.

En ik heb niet eens een medicijnkastje, laat staan medicijnen.

Duh... Onno

"En ik heb niet eens een medicijnkastje, laat staan medicijnen."

Die suikerkorreltjes doen niks, ben blij dat je zelf nu ook toegeeft dat het geen medicijnen zijn.

skik

Onno

Onno

27-04-2015 om 12:58

Skik

Die suikerkorreltjes zijn geneesmiddelen, met medicijnen kun je hooguit de ziekte wat tot rust brengen maar je blijft wel ziek en daar rijdt de apotheker weer zijn Mercedes van.

leuk

we maken er een taalspelletje van.

Synoniemen voor geneesmiddel:
medicijn, medicament, remedie...

Oh, en een synoniem is "een ander woord voor.."

suikerkorrels zijn dan trouwens inderdaad een geneesmiddel: ze zijn namelijk een remedie tegen zuurte

Korreltje Zout

Korreltje Zout

27-04-2015 om 22:54

Vraag aan Onno

Zijn er ook homeopathische korreltjes voor sneu aandachtszieke en narscistische mannen zoals jij?

Want de enige reden om hier jaar in jaar uit te blijven provoceren en te beledigen kan niet anders zijn dan gebrek aan aandacht en liefde in het echte leven. Misschien moet je eens net zoveel energie
steken in je prive leven als je doet om op menig fora de boel te verzieken (ha, leuke woordspeling ihkv homeopathie) Daar zal je jezelf, maar vooral heel veel anderen een enorm plezier mee doen.

En als je het niet wil doen voor jezelf, doe het dan voor de jou zo geliefde homeopatische zaak. Want iedereen die al een beetje twijfelde tussen reguliere medicatie of homeopatische geneesmiddelen zal na het lezen van jouw geziek, gezeik en gezever overtuigd zijn dat ze ver weg moeten blijven bij negatieve drammers en beter hun heil elders kunnen (blijven) zoeken.

Dit was eens maar hierna niet meer een reaktie op deze sneue meneer, die we niet serieus maar vooral wel met een Enorm Korreltje Zout moeten nemen.

Emma

Emma

30-04-2015 om 09:38

Niet leuk

Op deze manier een topic overnemen.
Mamagaby: Mijn dochter (ADD) kan ook flink doorratelen. Het komische is dat ze tussendoor vrolijk roept: "Wat zit ik toch te ratelen he? Wtf...". Ze kan ook buitengewoon onredelijk boos zijn of juist erg stil en aangeslagen. Het moeilijke (en de kunst) is om er achter te komen samen met haar waar de oorzaak ligt zonder waardeoordeel en zonder oplossing. Als zij puur en sec haar emoties kan voelen zoals ze zich voordoen en als er geluisterd wordt weet ze zelf ook wel een oplossing voor het probleem. Ik heb dat ooit geleerd van een therapeut die haar behandelde toen ze nog heel klein was. Het is soms moeilijk en dan gaan we weer even terug naar de therapeut en dan doet zij het, en het werkt bij haar altijd. Informatieverwerken gaat traag bij veel ADD'ers. Ik denk wel eens dat dat ook geldt voor het verwerken van emoties.
Probeer er achter te komen wat er precies aan de hand is, niet meteen naar een oplossing zoeken, dat komt later wel.

carootje

carootje

30-04-2015 om 10:22

hier ook

dochter (9) die enorm kan ratelen, geen ADD vastgesteld, maar wel sterke vermoedens van een PDD-NOS-achtige diagnose.

Lastig is soms dat ze dingen 'moet' zeggen (ook als ik vraag of ze even haar mond kan houden omdat iemand anders aan de beurt is of gewoon omdat ik me moet concentreren). Dan raakt ze een soort van in paniek omdat het dan in haar hoofd blijft zitten of juist omdat ze bang is dat ze het anders vergeet.

Is dat ook herkenbaar?

Marea

Marea

30-04-2015 om 12:52

carootje

Ik denk dat je dochter nog bezig is te leren dat de wereld niet om haar draait. Oei, dat staat er onaardiger dan bedoeld. Maar als ze in paniek raakt omdat ze iets wil zeggen en dat eigenlijk niet mag, dan is dat iets dat ze moet leren. Want iedereen komt in situaties dat hij niet mag zeggen wat hij denkt. In de klas, tijdens een begrafenis, in de kerk. En kleine kinderen moeten dat gewoon leren. En dus ook beseffen dat het echt niet zo belangrijk is wat zij op dat moment willen zeggen. Ja, voor hun is het belangrijk, maar voor anderen waarschijnlijk niet.

carootje

carootje

30-04-2015 om 13:01

Marea, hmm nee

Dat klinkt niet herkenbaar, ze weet zich overal (school, kerk etc) keurig te gedragen, en dramt, zeker in het openbaar, niet door.

Misschien heb ik het ook wat overdreven hierboven, want het gebeurt niet zo heel vaak, maar ALS het er is, is er echt een soort paniek, hoewel ze best begrijpt dat ze dan even haar mond moet houden.

Nou ja, het is dus ook niet echt een probleem, ik vroeg me gewoon af of andere 'ratelaars' dit ook hadden

opschrijven

Bij dochter hielp het om dan de 'gedachte' op te schrijven als je bang bent dat je die vergeet omdat je er even niet tussenkomt of tussen mag komen. Daardoor leerde ze dat het vaak toch niet zo belangrijk was en nam de paniek wat af.
Het hielp ook al als ik haar even adresseerde: houdt die gedachte vast over 5 minuten kan ik daar met je over praten nu maak ik dit eerst even af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.