Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-06-2012 om 19:21
In december 2011 is vastgesteld dat zoon (7jaar) dubbel ziet en dat dit de oorzaak is van het slechte lezen. Vanaf januari 2012 zijn we gestart met visuele training. Zijn er op dit forum misschien anderen die dit met hun kind hebben meegemaakt? Ik ben erg benieuwd naar hoe de behandeling liep, duur, resultaat, andere hulpmiddelen etc.
Bij voorbaat dank,
Swop
21-06-2012 om 10:59
Welke vorm?
Om welke vorm gaat het? Zo heb ik last van 'het niet overeenkomen van het beeld uit linker en rechter oog'. Dat krijg je als je ooglens een (beetje) ovaal is. En het is enigszins te verhelpen met een prisma.
Maar dit klinkt anders .
22-06-2012 om 09:04
Vorm van dubbelzien
Zoon ziet 2 gelijke dubbele beelden omdat linker- en rechteroog niet goed met elkaar samenwerken. Dat hij nooit gekropen heeft, kan er voor gezorgd hebben dat het samenwerken niet goed ontwikkeld is. Hij heeft nu lichamelijke oefeningen om rechts en links goed met elkaar te laten werken en visuele oefeningen om de ogen weer samen te laten werken.
Het blijkt redelijk onbekend te zijn - op school is hij de eerste en kreeg in 1e instantie al het label dyslexie. We zien nu wel heel snel de resultaten van de oefeningen en een leesmoeder die niets wist van het dubbelzien, kwam mij spontaan feliciteren met de grote sprongen voorwaarts die hij met lezen maakt.
23-06-2012 om 16:27
Scheelzien
Vandaag ontdekt door de optometrist dat dochter een vorm van inwendig scheelzien heeft waardoor ze soms wazig ziet en dubbelbeelden heeft. Niet veel aan te doen, behalve een zo goed mogelijke bril. Omdat ze in de groei is denk ik heeft ze weer andere glazen. Ik ben blij dat er eindelijk iemand ziet wat het is want met haar angst en angstige beelden die ze ziet/ of niet goed interpreteert, is het nog belangrijker dat ze zo goed mogelijk ziet. Helemaal goed te krijgen is het niet. Ze heeft hier in ieder geval ook geen oefeningen voor gehad. Al vanaf dat ze heel klein is heb ik dat opgemerkt maar tot nu toe kon niemand het duiden. Ze heeft ook heel lang ontoereikende brillen gehad. Zal mij benieuwen of ze met haar nieuwe bril eindelijk wat beter diepte kan zien en in de verte kan zien.
En nee, ik snap het ook niet zo goed. Het is toch een vak apart.