Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

30-03-2010 om 13:22

Dramanachten, wat doe ik eraan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-04-2010 om 12:32

Gaat nu al 5 dagen goed

Het gaat nu gelukkig al 5 dagen behoorlijk goed! Wel geven we de melatonine eerder, zodat hij aardig loopt te gapen als hij naar boven moet. En ik had 'm ook beloofd om zijn (echte) tent op te zetten op 2e paasdag, als hij tenminste 4 dagen probleemloos zou gaan slapen 's avonds. Dit was een hele grote stimulans voor hem, nu ben ik op zoek naar een volgende beloning die hem zodanig stimuleert dat hij er zelfs voor over zijn angst heen wil stappen.
Hij maakte me er overigens op attent dat zijn dromenvanger het kennelijk niet deed. Dus die hebben we ook maar "leeggegooid", nu kunnen er weer heel wat nachtmerries in.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-04-2010 om 18:15

Fijn!

Fijn dat het slapen nu zo goed gaat! Wanneer geef je nu de melatonine? Ik ben nog aan het uitproberen of ik het het beste een uur of een halfuur vantevoren geef. Hier is het slapen erg wisselend; soms slaapt zoonlief om 21.00, soms pas tegen 24.00. Ik zit nog steeds niet relaxed op de bank 's avonds Hij mag nu iets later naar bed en ik lees eerst een gedeelte van een verhaaltje voor, dan leest hij de rest.

Guinevere

Guinevere

07-04-2010 om 21:44

Er tussen in

Precies tussen een half uur en een uur van te voren geven we nu de melatonine, 3 kwartier voordat hij naar boven moet dus. Eerst was dat een half uur. Dat kwartier maakt kennelijk net genoeg verschil uit!
Jammer, Elisa, dat je zoon nog steeds niet elke avond vroeg genoeg slaapt. Merk je verder wel een verbetering in zijn fitheid overdag?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-04-2010 om 19:05

Slapen

Het is even experimenteren met die melatonine, ja. Zoonlief is en blijft erg actief overdag; ook als hij slecht geslapen heeft vliegt hij over het voetbalveld (hij traint twee keer per week en heeft twee wedstrijden per week) en is gewoon lekker bezig, thuis en op school. Het enige wat je ziet als hij slecht geslapen heeft zijn een bleek gezichtje en wallen onder zijn ogen. Hij begint nu wel door te krijgen dat het slechte slapen in zijn koppie zit en dat hij wel goed kan slapen. Ook vindt hij naar bed gaan niet meer zo erg als eerst Ach, het is een proces en gelukkig is het niet meer zo dramatisch als zeg een jaar geleden...

anna van noniemen

anna van noniemen

08-04-2010 om 22:55

Hier

doen wij het gelijk na het eten....dan werkt het tegen dat ze naar bed gaan ongeveer.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.