Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Evenzo

Evenzo

15-12-2014 om 23:59

Door psychische problemen lang niet naar school wat vertellen in de klas?

Onze dochter, groep 8, heeft psychische problemen en is hooggevoelig.
Hierdoor kan ze soms niet naar school en komt het voor dat ze elke week een aantal dagen er niet is.
School weet er van en we hebben een goed contact.
Alleen krijgt onze dochter nu via whats app en facebook opmerkingen over haar afwezigheid.
Dit zijn niet altijd leuke opmerkingen en er schijnt over haar geroddeld te worden.
De meester in de vorige klas heeft het al eens aan de klas uitgelegd maar dit is niet blijven hangen bij haar klasgenootjes.
Dochter wil zelf niet dat de klas uitleg krijgt want ze wil niet 'bijzonder' zijn.
Maar zo kan het ook niet en ik vraag me af wat er verteld kan worden in de klas zodat ze haar niet meer lastig vallen met moeilijke vragen.
Hoop dat jullie willen meedenken.

Linda K

Linda K

16-12-2014 om 02:26

Herkenbaar

Dit speelde bij mijn zoon op een gegeven moment ook, op het VO. Helaas was de relatie met zijn klas al zo verstoord dat hij bij verwijten van schoolziek zijn dit domweg beaamde of er zelfs een schepje bovenop deed.

Vervelend dat dit speelt. Ik heb helaas geen suggesties. Ik hoop dat anderen hier met wat bruikbaars komen!

drukte

kinderen hebben een logische verklaring nodig.
Ik zou zoeken naar een formulering voor je dochter als: ik kan niet goed tegen drukte, geluid en mensen, daarom mag ik soms thuis leren waar het rustig is. Dat kan ze tegen haar klasgenoten zeggen.

Emmawee

Emmawee

16-12-2014 om 06:53

Niet hoe en wat, maar dat.

Wat rot voor je dochter. De leraar zou gewoon kunnen zeggen dat je dochter om goede redenen thuis is geweest, dat sommige kinderen misschien jaloers zijn, omdat het leuk lijkt om niet naar school te hoeven, maar dat het eigenlijk heel naar is en dat waarschijnlijk niemand echt met jouw dochter zou willen ruilen. Dat er in Nederland een leerplichtambtenaar is die de boel in de gaten houdt, dus dat ze echt niet hoeven te denken dat zij dat moeten bewaken en dat ze niet alles hoeven te weten, over hoe het zit, omdat je dochter graag weer zo gewoon mogelijk naar school gaat zonder dat ze steeds vragen moet beantwoorden over waarom ze er niet was. Kort en bondig: zo zit het en wie er problemen mee heeft mag zich bij mij komen melden, dan leg ik het nog eens rustig uit.
Zoiets?
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.