chani
08-04-2014 om 19:29
dochter vraagt raad !
Hoi mede forummers !
Ik heb een dochter van 14 die autisme heeft. ze heeft sinds kort een vriendje die geen diagnose heeft maar die voor zover ik het kan zien zo autistisch als een deur is.
Twee van die vreemde eilandjes die elkaar aantrekken, ik vind het mooi om te zien.
Dochter wil graag wat meer lichamelijk contact ( handen vasthouden ) en misschien kus op de mond, maar vriendje is zo mogelijk nog slechter in het oppikken van hints als dat zij zelf is. Nu heeft ze op FB gezegd dat ze handen wil vasthouden. Hij heeft gezegd dat hij dat wil doen, maar verder gebeurt er niets.
Daarnaast is ze ook nog vrij verlegen dus ze durft 't niet zo goed te zeggen allemaal, of een eerste stap te nemen.
Hoe kan ze dat nou het beste aanpakken ?
Hebben jullie raad en of goede tips voor haar ?
Anne
08-04-2014 om 19:54
Zelf initiatief nemen?
Hij heeft gezegd dat hij het wil. Als hij een auti is, dan meent hij dat vast.
En ze heeft al een eerste stap gezet door het op Facebook te zetten! Dus zo verlegen is ze niet.
Dus als zij nou bij de eerste geschikte gelegenheid toch het initiatief neemt (in de wetenschap dat hij gezegd heeft dat hij wil - dus dat is al bekend, zou het minder spannend moeten maken) dan zou het toch zomaar goed kunnen gaan.
En bereid haar er wel op voor dat als ze dat doet, en hij trekt zijn hand terug, dan wil hij dat op dat moment niet (dus het is dan niets persoonlijks). Maar vast wel een ander moment.
Alternatief is (mogelijk - ik zit niet zo in die fase) dat ze het hem vraagt op een bepaald moment (bijv: wil je inderdaad handen vasthouden? Wil je dat nu?) en als hij dan ja zegt, dat ze dan zijn hand pakt.
Nog een alternatief is, dat ze op Facebook zet (dat durft ze kennelijk wel) dat ze wil dat hij haar hand vastpakt (evt. situatie erbij aangeven of bijv: vanavond/morgen etc.). Misschien dat dat hem over de streep trekt?
Leen13
09-04-2014 om 00:19
tijd en plaats
Tijd en plaats afspreken een idee?
Ze kan hem natuurlijk ook rechstreeks texten of whatsappen en niet via facebook anders wordt het dalijk nog een flashmob.
Ginny Twijfelvuur
09-04-2014 om 00:31
Eeeh dames...
Op Facebook kun je ook persoonlijke berichten sturen.... Hoeft dus niet in de tijdlijn te staan
chani
10-04-2014 om 00:07
Ja Ginny
Hahaha dat bedoel ik dus ook.Via de Facebookchat.
Dank jullie allemaal voor het meedenken ! Inmiddels is het hand in hand lopen gebeurd .
wil40
10-04-2014 om 22:24
Chani
"Twee van die vreemde eilandjes die elkaar aantrekken, ik vind het mooi om te zien."
Ik vond je vraag zeer ontroerend en deze zin zeer herkenbaar. Mooi dat "het handjes vasthouden" is gelukt.
chani
10-04-2014 om 23:11
Wil40
Dank je !
Voor dochter is het fijn om te horen hoe anderen erover denken...ze neemt wel veel van me aan hoor , maar ze kan ook zo maar verzuchten :"ja, jij bent mijn moeder dus jij moet er wel zo over denken".
En ik vind het inderdaad prachtig om te zien . Maak me soms wel eens zorgen om die jongen hoor. Hij voelt heeeel duidelijk dat hij" anders" is, anderen hebben heel goed door hoe ze op zijn knopjes kunnen drukken en doen dat dus ook.
Omgang tussen die twee is begonnen als vriendschap en dan zegt hij :"je bent de eerste vriend die ik heb " tegen mijn dochter. Dan breekt mijn hart wel een beetje hoor....14 jaar en zo eenzaam zijn.
Maar het levert ook echt ontroerende momenten op af en toe
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.