Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Bellefleur

Bellefleur

28-03-2015 om 10:38

Dochter

Mijn dochter van 15 heeft asperger. En ze is puber. Al maanden en maanden bepaalt ze de sfeer thuis. Niet te genieten, niet mee willen doen aan gesprekken, en vragen over school snauwend afkappen of de kamer uitlopen. Alarmerende berichten van school: ze doet niets. Telefoon van school omdat ze een soort hyperventilatie heeft gehad. Ambulancebroeders hebben haar weer bijgebracht. Ze is intelligent, volgens ons zou ze VWO kunnen doen. Maar ze gaat haar VMBO niet halen. Al maanden zitten we in een kramp. Voor haar vervolgopleiding moet ze een portfolio inleveren. En ze doet niets.
En dan: ze werkt tot 's nachts 2 uur door aan haar portfolio. Ze gaat de volgende dag meelopen op het MBO. Als ik thuis kom, zit ze achter haar vertrouwde laptop. Ik vraag haar: 'en?' Ze kijkt me aan, en zegt 'ik ben aangenomen'. En ze wil taart om het te vieren. Na de taart duikt ze haar bed in. Ze is uitgeput. De dag er na moet ze op scoutingkamp. Terwijl ze al maanden niet naar scouting is geweest. Ze gaat vast niet denk ik. Maar ze gaat! In de auto maakt ze grappen met papa, en vertelt wat over de MBO-dag. En papa ziet haar naar het kamp rennen. 'ze huppelde bijna' Vandaag schijnt de zon bij mij. De opluchting is groot. Ik weet zeker dat er weer zware tijden komen met die meid. Maar vandaag schijnt de zon. Voor alle ouders met een zorgenkind: ik wens jullie allemaal zo'n dag toe.

Onno

Onno

28-03-2015 om 10:52

Fijn gevoel

Maar wat een hoop nodeloos lijden.

Ja heerlijk

Vooral dat ze op haar eigen benen gaat juist terwijl je er naast staat te stressen of het wel gaat lukken.

Bellefleur

Bellefleur

28-03-2015 om 11:48

Onno,

Wat ben jij een wrede man.

Onno

Onno

28-03-2015 om 11:56

Misschien een beetje voorbarige conclusie

Iedereen die mij kent of ooit met mij te maken heeft gehad zal denk ik een andere mening zijn toegedaan.
Ik vind het alleen onverteerbaar dat er zoveel nodeloos lijden in stand wordt gehouden omdat de belangen zo groot zijn.

Barvaux

Barvaux

28-03-2015 om 11:59

onno

Ik vind het alleen onverteerbaar dat jij er niet voor zorgt dat iedereen toegang heeft tot jouw geweldige methode door gewoon te gaan publiceren in een gerenommeerd medisch tijdschrift zodat we met z'n allen voortaan veel goedkoper uit zijn met jouw methode.

Nee, je houdt het lekker voor jezelf, gaat niet publiceren, en roept maar dat je praktijk vol zit. Ja, dat is wreed.

Of durf je het gewoon stiekem niet om een goed onderzoek op te zetten?

Onno

We kennen je al vele jaren van dit forum, en je hebt nooit anders gedaan dan mensen kwetsen, beledigen, belachelijk maken enz. Nooit eens nuance, nooit ingaan op concrete vragen... Alleen maar botte, wrede en denigrerende opmerkingen. Keer op keer.

Dus, dat iedereen die 'met jou te maken heeft gehad' een andere mening heeft? Nou echt niet dus!

Bellefleur

Bellefleur

28-03-2015 om 12:03

Draadje,

Ik zou het fijn vinden als dit draadje niet verder vervuild wordt door Onno. Ik geniet nog steeds van de eerste zonnige dag in maanden en maanden.

Bellefleur.

Mijn dochter en mijn zoon kunnen het vast prima samen vinden, of juist niet Jou verhaal kan het mijne zijn.

Mijn zoon zou zeggen:" ik ben gewoon een deadlinewerker". En hij is zeker niet ongelukkig, ik vind dat hij dingen soms onnodig lastig maakt, maar hij laveert vrolijk verder door het leven.
De laatste tijd wordt hij wat regelmatiger merk ik, minder pieken en dalen. Zou de pubertijd langzaan wegebben, de puberhormonen minder heftig en het verstand boven drijven?
Hi is 16.

Als mijn zoon zo kortaf is over school en snauwerig maakt hij zich overigens wel zorgen. Hij doet ongeinteresseerd en kort naar ons maar heeft wel stress. Ik bied aan of ik ergens mee kan helpen en praat wat over andere dingen. Later, op zijn moment, komen de verhalen, zoals jou dochter in de auto.

Geniet van je kind, het is nooit saai

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-03-2015 om 14:51

Fijn Bellefleur!

Dat was dus stresssss?

Dat de zon nog maar vaak mag gaan schijnen.

Cat

Cat

28-03-2015 om 15:25

Bellefleur

Wat ontzettend fijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.