Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Die belerende vinger

Laatst las een een vrouwenblad in de wachtkamer van de tandarts als vorm van ontspanning. Ik heb een hekel aan de tandartsstoel. Maar ik liep meteen tegen het artikel 'kissingforward' aan. Een groep vriendinnen met autistische kinderen hadden awards ontworpen met als doel die uit te delen aan positief-meewerkende mensen op hun pad kruidden, zoals een begripvolle juf of groenteman, in plaats van dat veelvuldige ongevraagde belerende vingertje.

Verder op nog een artikel over kinderen met een etiket. De hindernissen en intolerantie alsof het een besmettelijke ziekte was. Waarom krijgen ouders en hun kinderen geen ruimte/tijd om oplossingen te vinden die bij het kind past?
Margriet april 2014, vroeger waren diploma's een criteria voor een plek in de maatschappij, nu zijn dat sociale vaardigheden.

Ik ben blij als de tandarts mij vraagt plaats te nemen in de stoel. De gedachte aan de tandarts met dat pijnlijke boortje is geslonken.. Nu nog de zorg voor kinderen.

Flanagan

Flanagan

11-09-2014 om 12:26 Topicstarter

Aanvulling

Kruidden =kruizen

Maar herkennen jullie dat gevoel; omdat je zo vaak tegen artikelen aanloopt terwijl je verstand zegt, sla door..

Evanlyn

Evanlyn

11-09-2014 om 12:52

ja hoor

dan zeur ik meestal even lekker tegen mijn man aan. "Wat ik nou weer voor onzin gelezen heb!!"

autimama

autimama

11-09-2014 om 13:02

Ja.

Waarom wilde je dat je doorgebladerd had? Confrontatie? Zit jij ook in die situatie?

Als moeder van twee autisten herken ik het. Op dit moment weer een hele hausse van "al die etiketjes, onzin, overdreven", terwijl ik toch echt elke dag opnieuw niet alleen hun talenten, maar ook hun beperkingen zie.
Ik denk aan de jaren dat ze kapot gepest zijn met als excuus "maar ze lokken het ook zelf uit" (m.a.w. eigen schuld, je bent anders).