Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Diagnose pdd-nos

Een moeder van een meisje waar mijn dochter eerder mee speelde, vertelde mij dat ze dacht dat dochter ppd-nos heeft. Nou zie ik dat niet bepaald als een 'diagnose', maar het zet wel aan het denken. Zelf zie ik een gelukkig kind, dat cognitief flink voor loopt en sociaal niet gemiddeld is. Maar past daar dan een diagnose op? Moet je dat testen bij een blij kind dat niet gemiddeld is? Om te voorkomen dat het straks een niet blij kind is? Maar wanneer doe je dat?

Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

05-10-2012 om 08:33

Eh, nee

even heel kort door de bocht:
de vraag is of jullie problemen met haar hebben, of je ziet dat zij problemen heeft, of dat de omgeving problemen met haar heeft. Zo niet, wat heb je dan aan een diagnose?
Ik vind het trouwens vreemd dat die moeder dat tegen jou zegt, is zij een deskundige of zo (en dan nog...;-S)

Karmijn

Karmijn

05-10-2012 om 08:39

Nee

Zorgenzoon is niet ons enige kind. En de andere kinderen hebben ook allemaal wel kenmerken van het een of het ander.
Dat is wel iets wat ik in het achterhoofd hou. Ik pas soms dingen voor hen aan. Ik coach ze op een manier die past bij adhd. Maar omdat ze niet vastlopen. Omdat het afgezien van een waardeloze dag af en toe, over het algemeen prima met ze gaat, zie ik geen noodzaak om met hen verder te zoeken.
Als het goed gaat, gaat het goed. Vooral doorgaan dan.

Pirata

Pirata

06-10-2012 om 10:01

Je ziet maar een deel

Loes, PDD-Nos is écht een diagnose. Mijn zoon heeft die er ook bij gekregen, naast ADHD. Veel mensen snappen überhaupt niet dat hij diagnoses heeft. Maar die zien maar de helft, een jongetje dat het naar zijn zin heeft en goed meedoet. Maar er is echt wel meer met hem aan de hand dan iemand zal opvallen die hem niet dagelijks meemaakt.
Dit levert soms dan ook ellenlange discussies op met mensen die niet begrijpen waarom ik soms opeens niet met hem op een afspraakje kan komen. Ze hebben geen idee.

Pirata

Pirata

06-10-2012 om 10:04

Oh, ik zie nu dat ze nadenkt over een onderzoek, en er nog geen diagnose is. Neemt niet weg dat jij als buitenstaander nog steeds maar een klein deel ziet van zo'n meisje.
"Wanneer doe je dat", vraag je. Nou, als het kind er overduidelijk last van heeft en je denkt dat een diagnose iets toevoegt qua begrip/mogelijke aanpakken/medicijnen/financiering van hulp.

Loes3

Loes3

06-10-2012 om 16:14 Topicstarter

Pirata

Dank je, dat was precies mijn insteek: laten testen als ze zelf last heeft.
Loes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.