Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-09-2013 om 14:51
Hoi
Ik ben op 21/5 bevallen van een zoontje na 28w zwangerschap. Mijn zoontje ligt nu nog steeds op de nicu. Hij heeft ernstige bpd. Hier mensen die daar ervaring mee hebben?
21-09-2013 om 21:54
2-ling geboren na 26 weken
Hallo Linswes,
Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je zoontje. Je vroeg om ervaring en ik wil je een hart onder de riem steken. Mijn tweeling is 14 jaar geleden geboren na een zwangerschap van slechts 26 weken en wogen minder dan 1 kilo. Beiden hadden Bpd. Inmiddels zijn er 14 jaar voorbij en is de medische wetenschap ook weer 14 jaar verder. Mijn ene dochter heeft de eerste jaren wat luchtwegprobleempjes gehad. Was soms wat benauwd en had een inhaler. Inmiddels is ze er al enige jaren overheen gegroeid. Mijn andere dochter heeft zelfs geen luchtwegprobleempjes gehad. Natuurlijk zijn er meerdere zorgen als je kind te vroeg geboren wordt maar Bpd nu hoeft dus niet te betekenen dat je kind altijd last zal houden van zijn luchtwegen. Ik wens je veel geluk met je zoontje. Mocht je nog vragen hebben post ze gerust.....
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.