Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Karmijn

Karmijn

11-08-2013 om 15:40

Blij

Wij zijn net terug van vakantie en het was zoo geweldig leuk en gezellig!

Zoon was echt super leuk. Hij heeft de hele vakantie geen medicatie nodig gehad en hoewel we best wel 'spannende' dingen hebben gedaan, (met hele gezin naar grote dierentuin, naar een grote stad om te winkelen) ging het prima.
Het lijkt net alsof hij helemaal geen adhd heeft, op deze manier. Heerlijk, echt bij getankt! Vroeger kwam ik altijd gestrest en gespannen terug, maar de laatste jaren zie ik het zo vooruit gaan! Daar ben ik blij mee en dat wilde ik graag met jullie delen.

Hoe zijn/waren jullie vakanties?

Lege nest

Gefeliciteerd Karmijn! Dat geeft een mens hoop. Je inspanningen als ouders en die van je zoon hebben resultaat gehad, net als toeval en geluk denk ik.
Ik ben hier ontzettend gelukkig. Vorig jaar zat dochter nog aan mij gekleefd voor alles wat er in haar leven omging. Angstig en randpsychotisch thuis, geen school. En nu is ze over op school, niet eens blijven zitten, heeft ze haar koffer gepakt en is weer een weekje logeren bij vrienden. De eerste keer heb ik haar op de trein gezet, nu ging ze gewoon zelf. Zoon is al weken aan het werk als dagkampleider en het gaat hem geweldig af. Hij heeft veel begrip en kan goed omgaan juist met de kinderen met een wat heftiger karakter. Ook de omgang met collega's is prima. En hij heeft zijn eerste geld zelf verdient! Wow, ik voel me bijzonder opgelucht en ben blij voor mijn kinderen dat het ze lukt. En ik zit hier soms een beetje eenzaam op de bank aan mijn lege-nest-syndroom te wennen. Wie weet wat er nog komt maar voorlopig geeft dit een geweldige ruimte.

Rafelkap

Rafelkap

11-08-2013 om 17:44

Helaas niet

Helaas geen succes. De omheinde tuin bleek te bestaan uit paaltjes met een ketting en we konden dus niet met onze jongste in de tuin zitten. Want die rent meteen weg om op auto's te klimmen en huizen binnen te stappen en de boeren (buren)te begroeten door de hand vast te pakken en dan vrolijk te gaan springen en lachen. Ook had hij meerdere keren per dag krijsbuien (slaan/schoppen/hoofd beuken ons en zichzelf en daarbij hard gillen en schreeuwen) en dit heel lang, na afloop leek hij soms absences te hebben, dus of het nou epilepsie is of niet, het hangt wel samen met zijn verminderde medicatie. Die hebben wij toen zelf op een gegeven moment maar weer wat verhoogd. Morgen probeer ik maar weer zijn arts te bereiken wat wijsheid is..
Wij durven het denk ik niet meer aan, vakantie met onze jongste. Ik wil niet de hele dag binnen zitten (en kind zoethouden met ipad en dvd) of alleen maar 1x een uurtje wandelen met onze zoon goed aan het handje, want van prikkeldraad schrikt hij niet. Dan zit ik liever thuis. Ook voor hem rustiger. En voor onze oudste is het ook niet ideaal. Gelukkig is zijn beste vriend ook weer terug van vakantie en kan hij daar morgen weer mee spelen.

Karmijn

Karmijn

11-08-2013 om 18:02

Rafelkap

Wat naar joh! Wat erg dat het huisje geen veilige plek was voor je zoon! Je zult wel uitgeput zijn nu.

Heb je er weleens over gedacht om een aangepaste vakantielocatie te zoeken? Op de website van MEE vond ik www.meevakantiewijzer.nl. Of had je dat al gedaan? Ik zie dat het wel vaak over lichamelijke beperkingen gaat, maar ik heb niet heel uitgebreid gekeken. Nou ja, ik probeer maar wat mee te denken. Ik kan me voorstellen dat je er nu even tabak van hebt!

Ik hoop dat het morgen lukt om contact te krijgen met de arts.

amk

amk

11-08-2013 om 18:40

Rafelkap

of je het gedrag van wijlen mijn zus beschrijft. Wij hebben altijd heel leuke vakanties met het gezin gehad bij aangepaste vakantie locaties. Ik heb het al eerder geschreven en wil het je nu ook weer aanraden.
Recreatie centrum Van Harte in Drenthe. En er zijn meer van dit soort organisaties. Ook leuk voor je oudste want hij hoeft niet steeds uit te leggen dat er iets is met jongste, dat heeft de rest ook.

Tineke

Tineke

11-08-2013 om 19:59

Vakantie

Super Karmijn, mooi dat het jullie deze zomer zo goed gelukt is. Hopelijk geeft dat voldoende energie voor een nieuw schooljaar!
En dus ook: wat jammer Rafelkap dat het bij jullie dus niet goed verliep. Het doet me erg denken aan de vakantie die wordt beschreven in het boek 'wonderkind' van Sanne Kloosterboer. Ze waren kapot daarna, en ook zo teleurgesteld. Toch, in haar verhaal, bleek de ervaring wel nuttig, het maakte dat de ouders weer een stapje konden zetten, in acceptatie, in wel passende oplossingen te kunnen/durven zoeken.
Ik hoop dat zoiets voor jullie ook geldt, dat je volgend jaar wel op vakantie kunt, maar veel meer aangepast. Ja, ga naar dat park van amk, dat is niet zo gek ver bij mij vandaan . Sterkte met bijkomen en verwerken van deze vakantie!

Rafelkap

Rafelkap

12-08-2013 om 08:14

Ik heb uitgebreid dat park bekeken met mijn ega, en we willen het volgend jaar een week of midweek uitproberen. Dank voor de tip amk! Nu houden wij helemaal niet van parken, maar dit lijkt kleinschalig, is veilig voor jongste en oudste kan met andere kinderen spelen. We denken er ook over om jongste een weekje te laten logeren, maar dat is wel een hele stap en voelt ook erg raar met z'n drieen. Het is wel onze kans om met oudste eens te kunnen kamperen, wat onmogelijk is met jongste (alleen al die vuurtjes).
Vooral voor mijn ega was het dit jaar inzien dat een 'gewone vakantie' voortaan onmogelijk is, ook 'ver weg' is geen optie meer, ondanks de nu veilige riempjes (meer een harnas). We moeten het vanaf nu anders gaan doen.
Trouwens, voor anderen schaam ik me niet, dus ik zoek geen begrip in de vakantie. Die is er gelukkig altijd wel, jongste is 'raar' maar wel heel innemend en ik ben ook erg trots op hem. Mensen reageren altijd leuk op hem (nog wel).
Ik stond idd op het punt om het boek van Sanne Kloosterboer te kopen vanwege de herkenning, maar aarzel nog. Ik wil gewoon niet me de hele tijd in dit verdriet wentelen.
Kaatje, als we in de buurt zitten mail ik je voor een kop koffie!

Loki

Loki

12-08-2013 om 12:31

Genoten

Voor het eerst in 4 jaar kreeg ik mijn zoon mee op vakantie. Van te voren wel zenuwachtig hoe het zou verlopen, maar alles is prima gegaan. Af en toe wat aanvaringen, maar nu hij ouder is kunnen we er goed over praten. Het was vooral leuk om te zien hoe broer en zus elkaar weer vonden. Veel samen gedaan, 's avonds in de tent lekker kletsen met elkaar over jongens en meisjes. In de ochtend was hij super druk, totdat iemand riep "heeft hij zijn pilletje al gehad" (inderdaad vergeten).
Vanmiddag gaat hij weer terug naar pleegouders, ik heb het er erg moeilijk mee, want ik heb nu ervaren hoe goed het kan verlopen. Hopelijk kunnen er nu meer van dit soort weken komen in de toekomst.
Nu eerst even afwachten met school, hij is nogsteeds niet definitief geplaatst

Rafelkap, wat jammer dat het bij jullie niet goed is gegaan. Ik heb vroeger ook heel wat trucs moeten verzinnen om zoon bij de tent te houden.

Tineke

Tineke

12-08-2013 om 13:29

Rafelkap (o.t.)

Dat boek, tja, ik vind het vooral een aanrader voor leerkrachten/peuten/begeleiders. Het respect voor ouders wordt er nog groter door. In het verhaal van Sanne wordt op een mooie manier duidelijk hoe moeilijk het is voor ouders om juist het zorgenkind uit handen te geven.
Mijn eigen ervaring met mijn kinderen (ziek, autisme-maar hoogbegaafd) helpen me wel bij goed leraarschap voor kinderen met ook een verstandelijke beperking. Maar toch, het is eigenlijk maar heel, heel weinig ervaring, misschien dat ik 5% haal. Zo'n boekje van Kloosterboer helpt mij een beetje bij die andere procenten.
Dus jij hoeft het niet te lezen, jij zit er zelf middenin, tenzij je dringend op zoek bent naar herkenning. Zoiets.

mirreke

mirreke

12-08-2013 om 17:33

(ot) lees alsjeblieft het bericht over de petitie tegen de nieuw

Het is belangrijk voor onze, voor alle, kinderen!

Rafelkap

Rafelkap

12-08-2013 om 18:53

O.t. dosis

Ik heb de arts (vervanger ivm vakantie) gelukkig te pakken gekregen en ons zoontje mag weer terug naar z'n oude dosis. Dus wel een opluchting en maar hopen dat z'n buien weer wegebben (vandaag nog eentje).
Kaatje: precies. Op dit moment heb ik juist behoefte aan afleiding, wil me ook moeder van een 'gewoon gezond' kind voelen en mens. Juist niet alleen zorgenmoeder, vandaar even geen Kloosterboer. En als je ervaring wil opdoen..

Fiorucci

Fiorucci

12-08-2013 om 20:50

Rafelkap

Knuffel voor jou.

Karmijn

Karmijn

13-08-2013 om 11:07

Loki

Wat fijn dat het gelukt is dit jaar.

Evanlyn

Evanlyn

14-08-2013 om 23:44

Hier

We hebben net een geweldige dag gehad bij zo'n klim-toestand. Zoon ziet geen gevaar en is erg beweeglijk, dus hij was helemaal in zijn element. Ook de overige kinderen hebben het parcours gedaan, maar wat rustiger. En ondertussen dronk mama een lekker kopje koffie. Een van de betere vakantie-ervaringen.

Wel hadden ze een formulier moeten invullen of ze nog gezondheidsproblemen hadden. Zoon wilde daar ADHD invullen. Totdat grote zus zei dat dat hier toch alleen maar goed voor was en zeker geen probleem. En dat bleek dus ook zo te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.