Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-06-2013 om 19:29
Zoon van 6 en half, 'diagnose pddnos', plast sinds een week of 2 af en toe in zijn bed. Hij zegt het niet zelf. OOk heeft hij een keer in zijn slaapkamer op de grond geplast. Hij heeft verschillende angsten en durft niet altijd zelf naar de wc. Vandaag zei hij dat het in zijn slaap was gebeurd. Ik denk dat ik hem 's avonds laat dus maar even ga laten plassen, hopelijk helpt dat. Maar het zou me niet verbazen als hij het 'bewust' doet, omdat hij niet uit bed wil of durft.
Zelf heb ik trouwens ook vaak ongelukjes gehad al skind, wel tot ik 10 was. En toen ik jonger was, herinner ik me dat ik het soms bewust in bed deed. Geen idee waarom dat precies was. Misschien is het erfelijk
Maar, heeft iemand hier ervaring mee, en hoe ben je ermee omgegaan?
Hij is vaak zo onrustig en druk, ik denk dat school veel effekt op hem heeft. Als het goed is, wordt er as we speak een rugzakje voor hem aangevraagd en hopelijk kan hij volgend jaar in de klas iets beter gereguleerd worden.
24-06-2013 om 19:48
Emmertje
Misschien scheelt het als je een emmertje op zijn kamer zet met deksel waar hij in kan plassen als hij te bang is om naar de wc te gaan. Dan heeft hij er ook zelf meer controle over.
24-06-2013 om 19:50
Gos
Ik zou denk ik heel veel begrip tonen en er luchtig over doen. Hij kan het wel maar het lukt nu vanwege gedoe op school niet. Misschien is er een oplossing om een potje in de kamer te laten of een lichtje aan. En zoals je zelf al zegt om hem nog even wakker te maken. Het is voor hem natuurlijk het allervervelendste. Straffen of verzuchtend reageren, dat helpt sowieso al niet. Maar dat was je al niet van plan. Op een dag lukt het wel en laat de tijd van nu tot dan in elk geval niet een van (valse) schaamte gedrenkt zijn. Wat vervelend voor hem. Maar het komt op een dag weer goed.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.