Vic
18-11-2012 om 23:10
Basisverzekering
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wordt fysiotherapie en psychotherapie voor kinderen vergoed uit de basisverzekering of AWBZ? Heb je dan een eigen bijdrage?
Vic
19-11-2012 om 21:55
Niemand die het weet?
Voor fysiotherapie heb ik het gevonden. Dat wordt voor kinderen volgens mij (onbeperkt?) vergoed.
kaatje43
19-11-2012 om 22:14
Zie site rijksoverheid
Vergoeding fysiotherapie jongeren tot 18 jaar
Bent u jonger dan 18 jaar, dan gelden de volgende regels:
U krijgt de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat? Dan vergoedt uw zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9) Ouder dan 18 krijg je de eerste 20 behandelingen niet vergoed.
U heeft recht op vergoeding van maximaal 5 zittingen eerstelijns psychologische zorg per kalenderjaar. Wel eigen bijdrage van 20 euro.
Petra.v.S.
20-11-2012 om 10:57
Snap er niks meer van
Ik vind het allemaal zo onoverzichtelijk geworden met de ziektekostenverzekering dat ik niet meer weet wat er nou wel en niet in het basispakket zit, en of dat bij alle ziektekostenverzekeraars hetzelfde is of dat dat ook kan verschillen. En het verandert ook iedere keer. Echt geen vooruitgang hoor, die zogenaamde marktwerking.
Vic
21-11-2012 om 10:57
Ik vind het ook onduidelijk
Het lijkt mij heel erg logisch als zorg voor kinderen altijd vergoed wordt uit de basisverzekering. Zij kunnen er niet voor kiezen of hun ouders geld (over) hebben voor een aanvulling. Maar goed, het is dus anders dan wat ik logisch vindt en ook de therapieën voor kinderen komen (schijnbaar) uit je aanvullende verzekering.
gonniegans
23-11-2012 om 16:19
Wel op voorschrift arts
Fysiotherapie wordt volledig vergoed op voorschrift van een arts (en dus een diagnose)
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.