Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

01-04-2013 om 12:28

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

02-04-2013 om 12:37

Stukje gezien

In de studio zat Ivo. Over hem is al eerder een filmpje gemaakt wat vaak gebruikt wordt om autisme onder de aandacht te brengen. Triest om te zien hoe deze intelligente jongen het niet redt op de universiteit omdat hij hoofd en bijzaken niet kan onderscheiden.....

Stelle

Stelle

02-04-2013 om 18:51

Tegen?

Blauw tégen autisme? Zo van: help autisme de wereld uit?

Stelle

Stelle

02-04-2013 om 18:53

Ivo

ik kan het stukje niet bekijken, maar is dat de Ivo uit (ik geloof) het filmpje van De zus van Einstein?

anna van noniemen

anna van noniemen

02-04-2013 om 19:31

Ja dat klopt

http://www.tijdcode.nl/pi-mannaarstudent/index.html
Hij was in de studio en zat dus te vertellen hoe hij op de universiteit helemaal vastliep. Zo n intelligente jongen, toch triest?

En ja, tegen autisme, de zin klopt natuurlijk niet....LOL

Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2013 om 09:18

Taal, ach... (ot)

Zo heet het plaatselijk roparun-team Lutjebroek voor kanker, en elke keer als die ik naam tegen kom krijg ik er weer een ongemakkelijk gevoel van.

Evanlyn

Evanlyn

03-04-2013 om 14:58

Maar ja,

Van "opstaan tegen kanker" krijg ik ook een raar gevoel. Ik sta op, en dan rent kanker gillend weg, of zo?

Stelle

Stelle

04-04-2013 om 11:11

Jeetje

Heb het programma inmiddels gezien. Wat een tragisch verhaal, van die Ivo! En demotiverend, want, om het maar weer eens lekker op mezelf te betrekken, Ivo deed mij heel erg aan Oudstezoon denken.. Ik heb trouwens via youtube een verkorte versie van Zus v Einstein gezien, weet iemand hoe ik aan de hele film kan komen?

En ja, die associatie van de wegrennende kanker had ik ook Ach, ieder z'n afwijking he..

Idialie

Idialie

04-04-2013 om 14:12

Motiverend

http://www.passendonderwijs.nl/praktijkvoorbeeld/special-classes-cosmicus-montessori-lyceum/
Voor mij als ouder van een kind met autisme klopt de informatie in de video.
Andere vraag: Ik heb geen faceboek dus autismetv kan ik niet zien?

Stelle

Stelle

04-04-2013 om 14:16

Link

via www.autismetv.nl kun je alle afleveringen tot nu toe terugzien

Relithe

Relithe

05-04-2013 om 09:15

Stelle,

De dvd kun je iig via de NVA bestellen.
Ivo deed mij vroeger ook aan mijn oudste denken, inmiddels is oudste een compleet ander kind dan Ivo

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fred de Velde

Fred de Velde

05-04-2013 om 19:30

Sta op tegen kwakzalvers..

Die irritante cease-terapeuten willen maar niet weg gaan, misschien tijd om daar eens 'tegen op te staan' kijken of het helpt, ; )

Evanlyn

Evanlyn

05-04-2013 om 23:52

Fred

Zo, ik sta. Kijk ze eens rennen!

Fred de Velde

Fred de Velde

09-04-2013 om 10:47

Dat zal ze leren!

Dat zal ze leren!

Onno

Onno

10-04-2013 om 13:05

Ach, het drama is eigenlijk al begonnen.

En de CEASE-therapie is eigenlijk de enige therapie die dat drama kan verhelpen.

anna van noniemen

anna van noniemen

10-04-2013 om 13:23

Wahahahahahaha

grapjas die Onno, weer ff onder zijn steen vandaan. Ga lekker naar je drukke praktijk joh. Arme patiënten van jou....

Onno

Onno

10-04-2013 om 15:14

Is dit om te lachen?

Grote groepen jongeren kunnen zich nu al niet staande meer houden. Leven nu uitgekotst en kansloos aan de rand van de samenleving met een gigantische verslavingsgevoeligheid. Het zelfmoordpercentage stijgt met procenten per jaar en het gaat nog veel erger worden.
Nu gaan we ook nog het allergrootste kinderkankercentrum bouwen, terwijl er zo'n veertig jaar geleden amper kinderen met kanker waren. Nu zie een tsunamie van leukemiëen en hodgkin achtige ziektes. En dat allemaal omdat we zo hysterisch bang zijn geworden voor een paar relatief onschuldige kinderziektes.
Geloof me, ook jij zal op een dag niet meer lachen.

*lacht even mee*

Nauwelijks kinderen met kanker, veertig jaar geleden? Zaten die dan toevallig allemaal bij mij op school en woonden ze allemaal in mijn dorp? Er waren wel degelijk kinderen met leukemie en andere vormen van kanker. Overigens waren er toen ook al jongeren die uitgekotst aan de rand van de samenleving stonden. Kom eens met cijfers Onno, of met antwoorden op de serieuze vragen die er nog staan.

Evanlyn

Evanlyn

10-04-2013 om 15:40

Ja,

best wel grappig, Onno. Blijf vooral posten.

Peutje

Peutje

10-04-2013 om 15:41

Vroegah

kónden grote aantallen kinderen niet doodgaan aan kanker, want ze gingen dood aan kinderziektes.

Fiorucci

Fiorucci

10-04-2013 om 16:46

Onno

Voordat er chemotherapie bestond gingen kinderen gewoon dood aan kanker,ja, ook vroeger. Nu zijn er behandelingen beschikbaar. En om deze kennis en knowhow te bundelen komt er een nieuw ziekenhuis, centraal in NL. Niet met meer behandelingsplaatsen, maar een bundeling ervan. Wel even je feiten checken voor je onzin uitkraamt.

Onno

Onno

10-04-2013 om 17:56

Tsja

Het zou natuurlijk kunnen dat julie het beter weten dan artsen en oncologen maar dat vind ik dan weer niet zo aannemelijk.

Och?

Goh Onno, ik wist niet dat jij arts en oncoloog was!? Of weten alleen wij het niet beter dan artsen en oncologen en jij als, nou ja als wat je dan ook bent, natuurlijk weer wel.

Evanlyn

Evanlyn

10-04-2013 om 22:04

Artsen

Bovendien ZIJN sommigen van ons artsen en oncologen. Nou ja, in elk geval artsen.

anna van noniemen

anna van noniemen

10-04-2013 om 22:48

Nee onno, jij bent om te lachen

hilarisch gewoon. ADHD en Autisme bestond jaren geleden ook al, nee, ging niemand aan dood, nog steeds niet overigens. Ik kan de lijn zo terugvoeren in mijn familie. In die van mijn man ook overigens.... Heb ik geen eens een geneticus bij nodig!

Jouw leugens zijn nooit om te lachen onno

De incidentie van kinderkanker werd veertig jaar geleden nog niet bijgehouden, daar is pas in 1989 mee begonnen. Het vóórkomen van kinderkanker in het algemeen en leukemie en Hodgkin in het bijzonder is tussen 1989 en nu niet toegenomen. Dus niks tsunami. Walgelijk dat je dat zomaar roept om ouders bang te maken. Incidentie van (lang niet altijd zo onschuldige) kinderziektes, sterfte en invaliditeit vanwege die kinderziektes zijn de afgelopen decennia spectaculair afgenomen dankzij vaccinaties.

skik

Onno

Onno

11-04-2013 om 15:11

Artsen

Sommigen van jullie zijn artsen of oncologen? O ja wie? Anna (lol) Fio (rotfl)

Ava

Ava

11-04-2013 om 15:58

Kwetsen

Wat een onnodig gekwets Har^h^h^hOnno. Wat kom jij over als een knurft. Je gedrag komt niet onaardig en bot maar ongepast, onbehouwen, bot, grof, kwetsend over. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat bij jou over de vloer kwetsbare mensen met een (gezondheids)probleem komen. Zet je dan een masker op? Tenzij het gaat om iets anders, wat je wel vaker ziet: heb jij zelf misschien last van aspecten in ass en ben jij je daarom gaan verdiepen?
Ben jij misschien lid van een beroepsgroep? Ik zou daar graag jouw gedrag aan voor leggen. Jou uitleggen hoe kwetsend jouw gedrag is, lukt niet. Maar dat lukt aan anderen vast wel.

Ik heb net een bericht geschreven in je gastenboek. Met de term kinderkanker werd het gemarkeerd als spam. Daar heb ik een punt tussen gezet. Ben benieuwd of je wel ballen hebt.

Onno

En vooral niet ingaan op de cijfers die ik gaf die het tegenovergestelde aantonen van wat jij beweert. Nee, lekker op de man spelen dat Fio geen oncoloog is. Duh. Wat heeft dat nou voor nut? Je maakt jezelf echt ontzettend belachelijk.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.