Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Autisme

we hadden altijd goede band met zoon en broer totdat meisje in leven kwam 19 hij was 18 ze heeft hem helemaal voor zichzelf gepakt door steeds tussen ons in te staan , mag iemand zo misbruik maken van een kwetsbaar persoon 13 jaar geen contact alles geprobeerd nooit een gesprek ze staat over tussen En bepaalt alles zijn er nog meer personen die zoiets meemaken 

Mijn broer heeft ook autisme en is helemaal in de ban van een partner die 20 jaar ouder is, waardoor hij de afgelopen jaren in conspiracy theorieen is gaan geloven. Hierdoor is er nauwelijks contact meer.

Laluma

Laluma

18-04-2025 om 14:23 Topicstarter

hallo wat erg dit ons hele leven wordt erdoor steeds beïnvloed de jonge broer 18 maand verschil is er kapot van ze waren altijd samen er was even contact zag me kleinzonen voor eerst drie keer gezien, maar ze maakt opmerkingen die vrouw mijn zoon knikt maar wat mee ! En laat mij niet aan gaan in me eigen huis met grote mond van wat zij dacht met 19 jaar zich te bemoeien met alles ! Kon haar 3 maand alle contact toen ook weg nu ook weer en dan ook om me helemaal weg te houden omdat ik me zoon apte dat we eens  kunnen praten mam en zoon sturen ze politie voor stalking hij miste me maar zij bepaalt weer ! Mogen zulke personen zo met een autistische persoon omgaan ? Ze in de negatieve modus blijven houden ? Dat is toch tegen allen rechten in van een mens met kwetsbaar karakter 

Lijkt me moeilijk voor je. Is je zoon nu dus 31 jaar oud (want relatie duurt nu 13 jaar?). Kun je hem misschien een kaartje sturen, of heb je een mobiel nummer waar je een lief berichtje naartoe kan sturen? Voor een nieuwe poging tot contact maken en dat hij weet dat de deur open staat voor hem.

Laluma

Laluma

18-04-2025 om 14:28 Topicstarter

mvr annet hoe gaat u daar mee om ? Mij sloopt het vooral de onrechtvaardigheid de leugens in haar voordeel 

Laluma

Laluma

18-04-2025 om 14:32 Topicstarter

kaassloufee dat heb ik jaren gedaan nooit reactie ze had gezegd had we hebben alles altijd gelezen maar geen zin om te reageren had ze geen behoefte aan ! Ik had zijn nummer en wat berichten gedaan omdat ik van hem hou altijd 18 jaar goede band totdat zij kwam ! 19 jaar toen 

En nu wat aps gedaan om met hem te praten wat nog nooit gedaan is wil zij niet dat blijkt staat 18 maart de politie aan me deur schrok ervan stop gesprek politie binnen ligt klacht stalking en voelen zich bedreigd wat totaal niet zo is zo ben ik niet ! Maar je zoon aps doen is stalking blijkbaar dieptriest 

Helaas is het contact er bijna niet meer. Sorry dat het niet opbeurend is.

Ik sta juist aan de andere kant in een vergelijkbare situatie: mijn man en ik zijn allebei autistisch, en er is alweer 11 jaar geen tot nauwelijks contact met de schoonfamilie (al zijn wij wel een 10 - 15 jaar ouder dan je zoon en schoondochter). Waarschijnlijk zou mijn schoonmoeder hetzelfde over ons praten als jij nu over je zoon/schoondochter, terwijl de reden van geen contact bij ons toch echt anders ligt: de (schoon-)familie behandelde mijn man, en automatisch mij ook, als een wilsonbekwame jonge tiener in plaats van als een volwassen man, en naast wat andere flinke problemen was een situatie waarbij dat echt erg werd de druppel die de emmer over deed lopen. En ja, deel daarvan was dat hij door mijn familie merkte dat familie je ook als een volwassen, echt persoon kan behandelen.
Als je wilt proberen het contact weer aan te halen, doe dat dan niet vanuit de gedachte dat zijn vriendin je kwetsbare zoon van je af heeft gepakt. Je zoon heeft zelf een keuze gemaakt, en of jij het daarmee eens bent of niet, hij had/heeft daar zijn redenen voor. Luister daarnaar. Behandel hem als volwassene, en zijn vriendin als de persoon waar hij blijkbaar heel veel om geeft.

Dit zeg ik niet omdat het niet kan dat zij misbruik van hem maakt, maar ik krijg wel de indruk dat hier meer speelt dan een 19-jarig meisje dat besluit misbruik te maken van een kwetsbare jongen, om het vervolgens 13 jaar met hem uit te houden ondanks een schoonmoeder die haar daarom zo ziet. Ik weet namelijk uit ervaring dat zo'n situatie ontzettend zwaar is, en ik vermoed juist dat als zij daarmee om kan gaan en al zo lang met je zoon samen is ze heel veel om hem geeft. Om de (volwassen) persoon die hij is, niet omdat hij kwetsbaar is.

Edit: ik had over de aanklacht voor stalking heen gelezen. Serieus, dan is het echt tijd om naar jezelf en je eigen gedrag te kijken.

bij een aangifte van stalking gaan bij mij de alarmbellen wel rinkelen. Dan behandel je je zoon niet als volwassene, maar probeer je een band af te dwingen die er niet is.

En het terloops benoemen daarvan, pas in een later bericht, doet mij denken aan de missing missing reasons: https://www.issendai.com/psychology/estrangement/missing-missing-reasons.html

Laluma schreef op 18-04-2025 om 14:32:

kaassloufee dat heb ik jaren gedaan nooit reactie ze had gezegd had we hebben alles altijd gelezen maar geen zin om te reageren had ze geen behoefte aan ! Ik had zijn nummer en wat berichten gedaan omdat ik van hem hou altijd 18 jaar goede band totdat zij kwam ! 19 jaar toen

En nu wat aps gedaan om met hem te praten wat nog nooit gedaan is wil zij niet dat blijkt staat 18 maart de politie aan me deur schrok ervan stop gesprek politie binnen ligt klacht stalking en voelen zich bedreigd wat totaal niet zo is zo ben ik niet ! Maar je zoon aps doen is stalking blijkbaar dieptriest

Politie staat niet zo maar voor niets aan iemands deur bij melding/aangifte van stalking, dat doen ze alleen als er wel meer aan de hand is dan alleen appjes sturen. Sorry, maar ik kan je nu ik dit weet alleen het advies geven om je zoon los te laten en met rust te laten. Als hij ooit nog behoefte heeft aan contact, dan zoekt hij dat heus wel met je.

TO jij gaat er van uit dat je schoondochter hem weg houdt . Waarom zou je zoon zelf niet kunnen beslissen dat hij jou niet wil zien ?  

Roos57 schreef op 18-04-2025 om 17:52:

TO jij gaat er van uit dat je schoondochter hem weg houdt . Waarom zou je zoon zelf niet kunnen beslissen dat hij jou niet wil zien ?

Dit inderdaad!

Laluma, je schrijft nogal onduidelijke en onsamenhangende berichten, zijn jullie zelf ook gediagnosticeerd in hetzelfde spectrum en kun je het daarom niet helemaal helder inschatten?

Kersje schreef op 18-04-2025 om 18:42:

[..]

Dit inderdaad!

Laluma, je schrijft nogal onduidelijke en onsamenhangende berichten, zijn jullie zelf ook gediagnosticeerd in hetzelfde spectrum en kun je het daarom niet helemaal helder inschatten?

Want alle autisten schrijven onsamenhangend en met slechte interpunctie? En kunnen zaken niet helder inschatten?

MRI

MRI

19-04-2025 om 15:07

Schoondochter schreef op 18-04-2025 om 16:19:

bij een aangifte van stalking gaan bij mij de alarmbellen wel rinkelen. Dan behandel je je zoon niet als volwassene, maar probeer je een band af te dwingen die er niet is.

En het terloops benoemen daarvan, pas in een later bericht, doet mij denken aan de missing missing reasons: https://www.issendai.com/psychology/estrangement/missing-missing-reasons.html

Wat goed dat artikel. Goed dat dit eens benoemd werd. Toen ik (een paar maanden) afstand nam van mijn moeder (later kreeg ze diagnose narcisme) beweerde ze bij hoog en bij laag dat ik in een sekte zat, wat geenszins het geval was. Het kon niet aan haar of onze onderlinge dynamiek liggen. Het kon niet eens liggen aan dat ik er even geen trek meer in had. Dus kwam ze gewoon op een bankje voor mijn huis zitten. Heel benauwend

AnnaPollewop schreef op 19-04-2025 om 08:05:

[..]

Want alle autisten schrijven onsamenhangend en met slechte interpunctie? En kunnen zaken niet helder inschatten?

Ja joh, trek mijn vragen even uit hun verband! Waarom voel jij je vaak zo ontzettend persoonlijk aangevallen?

Lees mijn post nu nog eens een keer (of 10) ipv steeds zo verongelijkt te reageren! 

Kersje schreef op 19-04-2025 om 17:11:

[..]

Ja joh, trek mijn vragen even uit hun verband! Waarom voel jij je vaak zo ontzettend persoonlijk aangevallen?

Lees mijn post nu nog eens een keer (of 10) ipv steeds zo verongelijkt te reageren!

Ik voel me niet persoonlijk aangevallen, ik vind het gewoon een hele domme suggestie van je.

Jouw reactie is overigens ook heel tekenend, heb je zelf niet iets op een of ander spectrum? Lange tenen bijvoorbeeld?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.