*Twinkel*
13-11-2009 om 14:06
Anti-wegloop tuigje
Wie weet waar een anti-wegloop tuig te koop is voor grotere kinderen?
Puck2
13-11-2009 om 15:44
Echt een tuigje?
Tuigjes voor grotere kinderen zou ik echt niet weten, maar er zijn ook polsbandjes met zo'n ouderwets telefoonsnoer. Volgens mij zijn die bij de baby-zaken en V&D in ieder geval te krijgen.
*Twinkel*
13-11-2009 om 16:16
Iets wat vast zit
Ik zoek echt iets waarmee ze vastzit aan ons. Naambandjes/dogtags zijn we in voorzien, het gaat echt om weglopen.
Josien Thyssen
13-11-2009 om 16:35
Zelf maken?
Hoi Twinkel,
Zou je zoiets niet zelf kunnen maken van bijvoorbeeld één of meer kofferriemen? Dan heb je al de mogelijkheid tot groter/kleiner maken en er zit een sluiting aan waarmee je het dicht kan klikken. Dat is denk ik niet zo moeilijk om zelf te maken.
Succes met je zoektocht,
Josien
inkie1979
13-11-2009 om 17:44
Wat puck bedoelt
wat Puck bedoeld (denk ik) is een polsbandje, daaraan zit een soort telefoonsnoer en aan het uiteinde van dat snoer zit weer een polsbandje, jij en het kind hebben dus allebei een bandje om en hij zit aan je vast door dat snoer...
lijkt me ook fijner dan een tuigje....
ik heb er mee gewerkt met een kindje met down die wegliep hielp perfect....
*Twinkel*
13-11-2009 om 19:21
Inkie
Die hebben we gehad toen ze peuter was. Heeft een tijdlang goed gewerkt, tot ze hem zelf af ging doen. En het snoer was ook zover uitgerekt dat ik aan de ene kant van de straat op de stoep stond en zij aan de andere kant.
anna van noniemen
13-11-2009 om 20:50
Als je hem
voor je oudste dochter nodig hebt, dan is dat snoer inderdaad niks, maar volgens mij zijn er ook met als materiaal net als een key-cord....misschien moet je eens kontakt zoeken met de M te S (waar de verstandelijk gehandicapten wonen) wat zij gebruiken, volgens mij heb ik bij hen weleens zoiets gezien....
Fraz
13-11-2009 om 21:45
Misschien
is zo'n uittrekbaar hondenriem iets en dat je die aan een lusje achter haar broek vastklikt ?? Misschien een stom idee hoor ik brainstorm maar wat. Lijkt mij prettiger dan riemen ofzo en aan de achterkant van haar broek is lastiger los te maken.
inkie1979
14-11-2009 om 10:41
Twinkel
begrijp ik goed dat het voor meidje van 9 is?
even een combi makend met het draadje hier onder??
om welke situatie gaat het? wil ze bijvoorbeeld niet gewoon een hand? of denk ik nu heel simpel?
ik werk ook met een weglopertje van 10 en als ze wegloopt weet ze dat ze aan de hand gaat, blijft ze bij me mag ze zonder hand... maar misschien wil je dochtertje dat wel helemaal niet...
denk je niet dat haar hakken in het zand gaan als ze een tuigje om moet??
inkie1979
14-11-2009 om 10:44
Dit misschien?
maar dan krijg je alleen een singaal dat ze wegloopt en moet je misschien nog rennen (het meisje waar ik het over had neemt een sprint van heb ik jou daar)
*Twinkel*
14-11-2009 om 12:53
Inkie
IKnderdaad, ze is 9 jaar. Ze loopt niet doelbewust weg, maar ik ben haar overal kwijt. Aan de hand lopen lokt een driftbui uit en is niet praktisch omdat er nog 3 andere kinderen zijn (zij is de oudste). Het grootste probleem is dat zij niet bewust wegloopt, maar in haar eigen wereldje zit. Als we boodschappen doen wil ze helpen, is impulsief en voor ik me heb omgedraaid is ze al weg en loop ik met nog 3 kinderen haar te zoeken. Veel komt het niet voor dat ik met haar boodschappen doe omdat ik het zoveel mogelijk omheen plan. Maar ook met uitstapjes moet ik of altijd iemand erbij hebben want ik heb mijn ogen constant op haar gericht. 3 weken terug waren we met het hele gezin in de dierentuin. Zo liep ze naast me en zo was ze weg. 3 kwartier is ze zoek geweest, we hebben het vermiste kinderen nummer gebeld van de dierentuin en 3 kwartier later hebben we haar teruggevonden. Ze was het halve park zelf doorgegaan, op zoek naar haar favoriete dier. Ze doet het niet expres en vind het zelf ook niet prettig. Dus vandaar dat ik zoek naar iets wat het voor ons allemaal prettiger maakt.
De polsband die ze als peuter had deed goed z'n werk, tot ze hem zelf af ging doen. Ze bleef wel zoeken naar de grens, dus hoeveel ruimte ze totaal had, met een uitgerekt snoer. Vandaar ook dat ik denk dat een uitrekbare lijn niet gaat werken.
Ik ben vanmorgen toch de dierenwinkel ingelopen. Ik heb wat lijntjes bekeken en misschien dat dat ook wel een mogelijkheid is. Als ik aan de ene kant hem door de lus van mijn broek haal en hem dan vastclip aan de lus van haar broek dan blijft ze binnen 2 meter van mij...
Nog maar eens even over nadenken.
anna van noniemen
14-11-2009 om 15:57
Twinkel!
Werkte goed he? Zag het gebeuren, in een flits, nog geen honderste seconde, zou ze zo de weg op gelopen zijn richting Sint! Alleen, die weg was nog niet afgezet en ze had zo onder een auto kunnen liggen! Maar de riem werkte prima!!!
*Twinkel*
14-11-2009 om 17:34
Mooi he!
Toch na overleg met manlief in de dierenwinkel een mooie riem gehaald en direct uitgeprobeerd. Ze vond het vreemd en was bang dat iedereen het zou zien.
Voor mij was het ook wel een overwinning. De laatste keer dat ik haar aan een polsband had werd ik uitgescholden in de dierentuin voor kindermishandelaar.
inkie1979
15-11-2009 om 11:01
Hee twinkel
ik begin er wat meer van te snappen...
voelde je je niet een beetje raar met dat handvat van de lijn aan je hand en daaraan je kind?
idd irri die reactie van mensen...
daarom zat ik te denken dat je misschien iets kan laten maken bij de schoenwinkel, een touw/riem/mooi versierde band oid en dan met twee haken, 1 aan haar broeklusje vat en 1 aan jou?
dan zitten jullie wel vast maar heb je ook niet idee dat je je kind aan het uitlaten bent
inkie1979
15-11-2009 om 11:03
Deeheu
ik lees weer niet goed
je hebt een andere riem gekocht dan ik in gedachte had en doet dus al preies wat ik had bedacht hihi..
YannickS
16-11-2009 om 18:16
Alarmpje
ik heb voor mijn zoontje, die ook steeds wegrent een draadlooswegloopalarmpje gekocht. Hij heeft een hippe armband om met een zendertje erin (hierop staat ook het tel nummer en naam) en jij hebt een ontvanger die gaat piepen als het kind er van doorgaat. Ik vind het echt een uitvinding. Het ding heet de Guardi, die kun je wel vinden bij Google denk ik.
anna van noniemen
17-11-2009 om 16:15
Yannick
een alarm....ik stond er toevallig deze keer bij toen Twinkeldochter er van door wilde....met een alarm was ze allang een paar meter verder geweest, op de straat gelopen en hadden wij met 3 volwassenen echt het nakijken gehad hoor....
·´¯`·» Evy-Leigh «·´¯*
24-11-2009 om 18:36
Ik ken iemand
die om deze reden een hulphond heeft aangeschaft.
Hond krijgt twee riemen om,een voor ouder een voor het kind om vast te houden.
Kind minder snel afgeleid en hond en kind moeten samen werken...
is natuurlijk iets dat veel geld kost.
wij hebben een australische labradoodle ...die worden ookveel ingezet als hulphond,en is handig als je bijv. geen losse haren in huis wil ,of allergisch bent.
anna van noniemen
24-11-2009 om 23:14
Ik vrees
dat er dan in ieder geval 1 van Twinkels kinderen niet meer van de kast afkomt.....
*Twinkel*
24-11-2009 om 23:30
Therapeutisch
We zouden er een therapeutisch programma van kunnen maken: 1 voor de autist en 1 voor de extreme dierenangst ))
Maar serieus: het hondenidee vind ik op zich wel wat hebben, het zou ook helemaal bij mijn oudste dochter passen maar allergiën en angsten maken het voorlopig nog onhaalbaar.
Ow ja, 3 keer raden wat sinds vorige week het favoriete spel hier in huis is??? Hondje spelen! Ergens onder uit de speelgoedkast zijn knuffelhondjes tevoorschijn gekomen voorzien van riempjes. De riempjes worden bij voorkeur aan onze 2 jarige vastgemaakt die enthousiast "waf-waf" door het huis loopt, maar wel haar eigen pad kiest en zich niet laat uitlaten hihi!
anna van noniemen
25-11-2009 om 22:49
Hihi twinkel
ja, inderdaad...het zou zomaar kunnen ....
Achos, arm kind, maar dat ze zich niet laat uitlaten, het verbaast me niks! Wat een kaat is dat zeg!!! zo klein als ze is....maarre....die daar net boven, die lijkt wel echt heeeeeeel veel op jou zeg! Zaterdag zat ik ff een jaar of wat terug in de tijd toen die haar bokkepruik opzette! En dan bedoel ik niet alleen qua uiterlijk
ladiestop
18-03-2014 om 20:45
herkenning
Hoi Twinkle, ook ik ben op zoek naar manieren om mijn 2 ernstig verstandelijk beperkte kinderen veilig te houden en ook nog aandacht aan mijn 2 jongere kinderen te kunnen geven.
Zelf gebruiken we op de camping wel eens een hondenriem om zeker te weten dat op een onbedacht moment meneer alleen wil gaan wandelen .
Heeft wel even geduurd voor we ons daartoe konden zetten maar het geeft veel rust en zo nodig hartverlamming als een kind is weggelopen is ook niet zo bevorderlijk voor je gezondheid. We zijn nog geen vervelende mensen tegengekomen maar onze kinderen zijn zichtbaar beperkt.
Dit jaar hebben we een seizoensplek, best wel spannend of we het er comfortabel voor ons allemaal kunnen maken.ik denk er sterk over om een stukje tussen caravan en schuurtent wat af te schermen, onopvallend dan want de meeste campings staan geen hekjes toe. Al eens eerder naar stevige makkelijk op te bouwen hekjes gezocht maar niet gevonden. (Onze kerels zijn 10 ) dus als iemand nog tips heeft...
ladiestop
18-03-2014 om 20:45
herkenning
Hoi Twinkle, ook ik ben op zoek naar manieren om mijn 2 ernstig verstandelijk beperkte kinderen veilig te houden en ook nog aandacht aan mijn 2 jongere kinderen te kunnen geven.
Zelf gebruiken we op de camping wel eens een hondenriem om zeker te weten dat op een onbedacht moment meneer alleen wil gaan wandelen .
Heeft wel even geduurd voor we ons daartoe konden zetten maar het geeft veel rust en zo nodig hartverlamming als een kind is weggelopen is ook niet zo bevorderlijk voor je gezondheid. We zijn nog geen vervelende mensen tegengekomen maar onze kinderen zijn zichtbaar beperkt.
Dit jaar hebben we een seizoensplek, best wel spannend of we het er comfortabel voor ons allemaal kunnen maken.ik denk er sterk over om een stukje tussen caravan en schuurtent wat af te schermen, onopvallend dan want de meeste campings staan geen hekjes toe. Al eens eerder naar stevige makkelijk op te bouwen hekjes gezocht maar niet gevonden. (Onze kerels zijn 10 ) dus als iemand nog tips heeft...
Fenix78
18-03-2014 om 21:28
Mijn ouders
deden mijn broertjes vroeger het tuigje van de kinderstoel om, en daar een lijn aan.
Daar is vast wel een wat grotere variant van te vinden.
Succes met zoeken, en hopelijk vinden!
Jasmijn
18-03-2014 om 22:50
5 jaar oud
Het draadje is 5 jaar oud Fenix en Ladiestop, ik weet trouwens niet hoe het komt dat die draadjes van zo lang geleden weer bovenaan komen te staan trouwens.
Fenix78
19-03-2014 om 09:11
Had ik gezien
maar dacht dat ladiestop het weer actueel wilde maken door haar vraag; en aangezien ik ook eindelijk eens wat zinnigs te melden heb hier dacht ik 'reageren maar!' ; )
Viel mij inderdaad ook op dat er soms oude draadjes weer boven komen drijven.
Rafelkap
19-03-2014 om 09:38
ladiestop
Ik googelde vorig jaar op een huisje met omheinde tuin. Dan kom je ook wel op sites voor hondenbezitters, maar dat is wel net wat ik zocht
Het lukt niet altijd, blijkbaar hebben de Fransen een ander idee van een omheinde tuin. Vorig jaar bleek die omheinde tuin twee stokken met een ketting. Gelukkig kwamen er meer koeien dan auto's voorbij, maar wij moesten wel constant achter onze jongste van zeven rennen (ook verstandelijk gehandicapt).
Vraag anders tips op het forum van lotjeenco. Er zullen daar vast tips voor adresjes van campings zijn die 'kindvriendelijk' zijn, bv omheind en niet aan een weg of water.
Dalarna
19-03-2014 om 10:52
Oude draadjes
Als je hier komt via google vind je natuurlijk oude draadjes
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.