Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-05-2017 om 21:58
Mijn dochter is 8 jaar en zit sinds 2 jaar op speciaal onderwijs. Ze is zeer moeilijk lerend met een iq van 57. Met periodes heeft ze moeilijk gedrag. Ze is dan zeer bepalend en wil alles zoals zij het in haar hoofd heeft.
Zelf werk ik al jaren met gehandicapte kinderen die niet meer thuis wonen, maaf wag is het moeilijk als het je zelf treft. Op het moment zit ik er een beetje doorheen. Alles wat moet geeft strijd. Zou zo graag willen dat dit stopt. Of een manier willen om het te verminderen.... maar hoe?
Ook mijn zoon van 10 heeft eronder te leiden en word er steeds meer geirriteerd van... gelukkig kunnen we er wel goed over praten.
Bij mijn man laat ze het gedrag veel minder zien, maar hij is dan ook veel minder thuis. Vandaag heefg hij met haar gepraat en heeft ze beter gedrag beloofd.... wat zou ik graag willen dag dit werkt....
11-05-2017 om 09:47
Teveel
Het is ook gewoon veel om altijd maar paraat te moeten staan om moeilijk gedrag om te buigen, situaties te kalmeren, kinderen uit elkaar te houden, goede routines aan te leggen en vast te houden en je kalmte te bewaren.
Is het mogelijk om een logeerweekend te regelen? Al is het maar 1x in de maand. Er zijn organisaties waar je dat met kunt regelen. Maar als het bij familie zou kunnen zou het natuurlijk ook goed zijn. Daar laat ze dan mogelijk ook minder snel lastig gedrag zien. Dat doen kinderen toch bij jou omdat ze zich bij je veilig voelen.
Ik heb geen verstand van kinderen met een verstandelijke beperking maar zijn daar geen trainingen voor? Misschien zelfs wel via je werk. Soms is er ergens echt veel deskundigheid en kennis om dat over te brengen, maar je moet het weten te vinden. Bij Autisme Centraal bijvoorbeeld, maar dat is meer op het gebied waar ik zelf mee te maken heb.
Hier bijvoorbeeld.
http://www.autismecentraal.com/public/workshops.asp?div=N&lang=NL&pid=127&id=467&spec=all
Na training vond ik het steeds beter te doen. Mijn kinderen konden ook bij familie terecht gelukkig en bij vrienden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.