Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Even zo

Even zo

11-07-2012 om 11:35

Advies gevraagd

Binnenkort hebben wij een gesprek over zoon (add en asperger) met school. Volgend jaar groep 3. Met medicatie gaat het heel goed. Hij heeft veel logopedie gehad en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.

Binnenkort is er een gesprekje op school, oa met de intern begeleider. Ik wil dat gesprek aangrijpen om voor te stellen het dan tot de herfst zonder logopedie te doen om te kijken wat kind nodig heeft, waar het mis gaat (als er iets mis gaat natuurlijk). Zoon kan dat alleen als de afstemming met de medicatie goed is. Hij is aan het groeien, de vakantie is begonnen, dus de kans is groot dat bij het begin van het schooljaar de medicatie aangepast moet worden. Dat is meten aan het kind. Maarja met een nieuwe juf.

Het loslaten kan alleen als hij kan laten zien wat hij waard is. En daar heeft hij een juiste afstemming medicatie nodig. En dus feedback van zijn juf.

Daarom ben ik een korte beschrijving van kind aan het maken (paar regels) en 2 handvatten (voor als hij dwars wordt). Die dwarsigheid komt vooral naar boven als de medicatie uitgewerkt is. Maar dat verdwijnt niet volledig als de medicatie wel goed afgestemd is, natuurlijk.

Nu zit ik met de tekst te worstelen. Ik wil een beetje begrip voor m'n kind zonder dat de juf helemaal doorslaat naar de andere kant. Ik wil vooral feedback van haar, de afweging maak ik wel met de arts. Ik wil dus niet dat ze alleen denkt dat het gedrag is en dan te laat horen dat de medicatie niet goed is geweest. En de tijd tot aan de herfstvakantie, niet alert en rustig genoeg was om te laten zien waar het stokt en waar het goed gaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

11-07-2012 om 11:57

Hoe ik het zou doen

Ik zou het geloof ik zo doen:
Pietje heeft de neiging dwars en opstandig te worden. Dit hangt samen met zijn stoornissen, maar ook met het optimaal ingesteld zijn van de medicatie die hij gebruikt.

Voor Pietje is het van belang dat bij dwarse/opstandige momenten: 1 De volwassenen om Pietje heen, kalm, voorspelbaar en duidelijk blijven. (niet schreeuwen, boos worden) 2 De volwassenen om Pietje heen, zich dit gedrag niet persoonlijk aantrekken. Het is een gevolg van zijn stoornis.
Voor de ouders is het van belang dat zij het te horen krijgen wanneer en in welke mate Pietje opstandig en dwars was. Zodat zij een eerlijk beeld kunnen vormen en dat mee kunnen nemen naar de voorschrijvende arts. (en dan een linkje naar je emailadres en je telefoonnummer)

En dan een maand voor je volgende afspraak met de arts een mail naar de juf, met een paar duidelijke concrete vragen, liefst waar ze ook met ja en nee op kan antwoorden.

Even zo

Even zo

12-07-2012 om 11:37

Precies

Ja, precies zo. Je bent een kanjer Karmijn.

Evanlyn

Evanlyn

12-07-2012 om 13:54

Handig!

Ook voor mij handig voor komend jaar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.