Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-06-2012 om 06:29
Zoon heeft een vriendje in de klas (allebei 6) waar hij dol op is. Vriendje is binnenkort jarig en heeft zoon mondeling uitgenodigd, keer op keer. Nu blijkt dat er geen papieren uitnodigingen zijn en dat zoon geen mondelinge uitnodiging krijgt of heeft. Een van de ouders van vriendje gaf aan dat ze de dag ervoor ruzie hadden gehad en dat vriendje zoon niet meer op het feestje wilde zien. Misschien dat vriendje van gedachte zou veranderen. Ondertussen spelen ze gisterenmiddag voor school nog prima leuk samen.
Overmogen is het feestje, dat weet zoon. En ik weet nu pas dat hij waarschijnlijk niet mag komen. Hoe vertel ik ons zorgenkind dit (asperger)? Hoe leg ik dit uit zodat hij niet het ganse weekend verdrietig is. Hij kan er soms ook in blijven hangen. Ik heb het pas gisterenmiddag zelf gehoord en het hem nog niet verteld. Ik weet niet hoe.
Ik vind het plaatsvervangend verdrietig en pijnlijk voor zoon en ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken: was hij nu wel uitgenodigd Dat maakt een uitleg ook lastig naar zoon toe. Uiteindelijk bepaal je zelf wie er op je feestje mag komen, toch. Maar hoe dit gaat komt wat knurfterig over. Ik vraag me af of de ouders dit niet willen ipv vriendje. Dat is pijnlijk voor mij, als ouder. Maar goed, dat verandert niets aan de ingetrokken mondelinge uitnodiging.
Hoe gaan andere ouder hiermee om.
22-06-2012 om 10:23
Casual met de 2 jongens samen bespreken
hoi,
lukt het nog om de jongens samen te laten spelen of broodje te eten tussen de middag?
dan kun je de beslissing om 'm niet uit te nodigen door de jongen zelf laten zeggen. Klinkt misschien onaardiger dan ik het bedoel, maar dan kun je als volwassene erbuiten blijven. Gewoon het gesprek op het feestje brengen door te zeggen dat bijna-jarige job of nu al duidelijk is wie er op z'n feestje komen ofzo.
Angela
22-06-2012 om 14:39
Beetje raar
Je zoon is al mondeling meermaals uitgenodigd. Dan maken de heren ruzie, ach dat hoort erbij, en dan mag je zoon ineens niet komen? Beetje raar, dus, vind ik van die ouders. En dan maar hopen dat het voor die tijd weer goed gaat, zodat zoon weer wel mag komen?
Ik zou het denk ik recht op de man af aan het vriendje vragen, want via die ouders is ook maar viavia blijkbaar, hij mag het zelf bepalen.
En als hij het niet wil, moet hij het zelf maar zeggen aan je zoon.
Tja, en hoe voorkom je dat het een drama wordt? Geen idee, als het jarige vriendje mijn zoon was geweest, was die uitnodiging nooit ingetrokken. Dan was de hele issue sowieso voorkomen.
Mocht je zoon echt niet mogen komen dan zou ik zelf iets leuks met hem gaan doen. Houdt hij van musea, of van de bioscoop?
22-06-2012 om 16:08
Vervelend
Eèn van de ouders heeft al aan jou aangegeven dat je zoon niet meer mag komen omdat de 2 jongens ruzie hadden gehad. Daar zou ik het bij laten en er zeker met het jongetje zelf geen gesprek over beginnen.
Mijn zoon heeft dit ook meegemaakt. Het vriendje kwam altijd op de verjaardag van mijn zoon en vice versa. Maar zijn moeder kwam vlak voor een verjaardag naar me toe en vertelde dat de jongens (op school) ruzie hadden gehad en dat mijn zoon niet mocht komen van vriendje. De moeder vond het zelf ook een vervelende situatie.
Ik heb er met mijn zoon over gepraat en hij bevestigde dat ze ruzie hadden gehad.Ook begreep hij dat hij niet meer welkom was op het feestje.Hij vond het jammer maar was er niet echt verdrietig over.Hij heeft het er niet meer over gehad. Enkele maanden later was hij zelf jarig en nodigde het bewuste jongetje weer even vrolijk uit.
Ik zou er bewust niet met het jongetje zelf over beginnen.Ik zou liever zien dat hij volgende week weer eens leuk komt spelen en de verjaardag verder negeren.
Het is voor je kind een teleurstelling en dat is pijnlijk voor een moeder. Maar ook met teleurstellingen moet je kind leren omgaan.