Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Pippe Lientje

Pippe Lientje

02-02-2013 om 20:54

Adhd; gekke trekjes

tjonge. We krijgen een logee; dus het oppomplogeerbed weer eens uitgepakt. Blijkt het lek te zijn....
Hoe kan dat nou????
Ach ja... zoon had een stanleymes uitgeprobeerd op her en der wat dingen. Een daarvan was de doos waar het luchtbed inzat. Er een flink gat in gesneden en de inhoud even meegepakt. En hoekjes van de doos gesneden. Geinig. Valt toch niet op.....

Pffffffffffffffff zou hij ooit wijzer worden? Ik heb zo het gevoel dat dit kleuterstreken zijn... Hij is bijna 15!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

02-02-2013 om 21:04

Liwww

Zo herkenbaar!
Bij onze zoon is het vaak wel een teken van niet helemaal lekker in zijn vel zit. Het in zijn geval dan impulsiviteit, met een negatief afreageer tintje.

Karmijn

Karmijn

02-02-2013 om 21:05

Liwww?

Mmmm tablet deed raar. Ik bedoelde owww.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

03-02-2013 om 14:25

Wat is

owww

Tineke

Tineke

03-02-2013 om 15:17

Dat is

een uitroep van herkenning

Karmijn

Karmijn

03-02-2013 om 16:33

Ja kaatje

Het was herkenning. De lijst van spullen die hier door hem gesneuveld zijn, door de jaren heen, is best wel indrukwekkend.
Varierend van hobbylijm in de vloerbedekking van de trap, een schroeiplek in ons bad (wilde een lucifer uit spuiten met de brandweerauto, hij was toen al 11!) een kapot gesneden matras tot behang van zijn kamer muur, en heel veel daar tussenin.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

04-02-2013 om 10:58

Tjaaaaaaaaaa

we hebben een nieuw bed moeten kopen... Ik heb toch een plan om hem hieraan te laten meebetalen. Hoe doen jullie dat?

Karmijn

Karmijn

04-02-2013 om 14:45

Zeker meebetalen

Hij moet hier ook meebetalen.
Als het van hemzelf is, dan laten we het ook kapot, tot hij zelf actie onderneemt tot herstel. Zo heeft hij een jaar met afgescheurd behang op zijn kamer gezeten. Heel naar gezicht. Uiteindelijk bedacht hij om er een poster over heen te plakken. Dat vond ik wel een goed idee. Nu staat er een kast voor.
Maar ik heb afgeleerd om gelijk van alles weer oke te maken, want dan wordt het wel heel erg makkelijk. Als hij zelf de gevolgen meevoelt, dan is de impulsiviteit de volgende keer toch wel wat minder, of gericht op iets wat wel kapot mag. (een krant of zo).
Het hoort bij zijn stoornis (vooral bij zijn negatieve zelfbeeld), maar het is niet zo, dat hij er niets aan kan doen. Dat kan hij wel degelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.