Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jo Hanna

Jo Hanna

11-07-2020 om 13:16

AD(H)D en angst

Mijn kind heeft AD(H)D en gebruikt daarvoor medicatie (Equasym). Steeds meer komen angsten op de voorgrond te staan. Hij verdwaalt dan in alle gedachten die hij over een situatie heeft, raakt overprikkeld en blokkeert in zijn handelen. Heeft iemand van jullie daar wellicht ervaring mee en eventueel beter passende medicatie of aanvullende medicatie die in deze combi effectief is?

Anoniem

Anoniem

11-07-2020 om 13:31

Deels

Mijn ex-man heeft ADHD in combinatie met angstklachten. Sinds hij antidepressiva slikt, gaat het beter.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2020 om 22:06

Facebook

Er is een Facebook groep over ADHD en medicatie. Daar vind je misschien ook antwoorden. Ik heb begrepen dat ADHD en angst nogal eens samengaan, het is mij en mijn dochter ook niet vreemd, maar ook met andere stoornissen in de DSM 5 classificatie.

Jo Hanna

Jo Hanna

13-07-2020 om 15:54

Dank!

Ik zal op Facebook eens kijken. Antidepressiva zou ook een optie kunnen zijn.

Jackie

Jackie

13-07-2020 om 20:42

Ik ook

Ik heb een tijdje (ik was begin twintig) naast concerta ook een antidepressivum geslikt vanwege angst-/depressie-/dwangklachten. Het komt vaak voor dat angstklachten juist door de adhd versterkt worden. Met adhd is het al moeilijk om 'gewone' gedachtes te ordenen, dus met angst en gepieker werd het bij mjij helemaal een chaos. Sterkte met je kind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.