Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
mama van 2 knullen

mama van 2 knullen

08-04-2012 om 10:57

Adhd

Ik heb een zoon van bijna 7 en hij heeft Adhd. Hij gaat na de school vakantie naar een aangepaste school. We zijn moeten stoppen met de medicijnen, hij had eerst retalin deed het erg goed maar na een half jaar bijna niks meer. Zijn toen over gestapt op strattera vreselijk wat een bij werkingen. Hij werd er gewoon depresief en angstig van. nu zijn we een paar maanden gestopt en hij word maar drukker en drukker. Begrijp me niet verkeerd maar ik word er zo moe van. Altijd alleen maar met hem bezig coriegeren, druk, boos en heel opstandig. Ik heb al verschillende andere dingen gebruikt zoals Dr Vogel, elmare visolie en nu optimax rust. Maar niks helpt ook maar een klein beetje om hem wat rustiger te krijgen. Volgens de kinder arts en kinder psyco zal hij toch weer aan de medicijnen moeten maar mijn man wil daar niks over horen. Vanwege die slecht ervaringen. Ik ben aan het twijfelen om maar weer een beetje de rust terug te vinden in huis. De jongste van nu net 3 begint zijn gedrag aardig na te doen. Als R naar de opvang is of logeerweekend dan gaat het met de jongste geweldig niks aan de hand. Maar als R thuis is dan is het een ramp. Wie kan mij nog wat goede tips geven want ik ben zo moe. Hij begint meteen als zijn ogen open gaan en het houd op als zijn ogen s'avonds sluiten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

08-04-2012 om 11:40

In zorgenkinderen

had ik al op je berichtje gereageerd, maar ook hier even, er zijn ook andere varianten van metyhlfenidaat (ritalin), langwerkende. Het zou kunnen dat je zoon daar beter op reageert. Ook hoor je vaak van "nep" ritalin dat het minder goed werkt dan de echte, bij onze zoon was dat ook het geval, zijn rebounds waren daarmee veel heftiger. Nu heeft hij al een tijd Concerta, en dat werkt veel beter en veel gelijkmatiger. Ik snap ook niet waarom de arts meteen naar strattera overstapte bij jullie....
Maar goed, laat je nog eens goed informeren over de mogelijkheden van medicatie, bij een goede arts of kinderpsych.

mama van 2 knullen

mama van 2 knullen

08-04-2012 om 12:38

Anna van anoniemen

Hij heeft de echt retalin gehad en geen nep. Maar in de concerta zit daar niet hetzelfde in als retalin?

anna van noniemen

anna van noniemen

08-04-2012 om 13:29

maar toch kan de uitwerking anders zijn, omdat het een langwerkend medicijn is. De basis is bij beiden methylfenidaat, maar dat is ook bij ritalin en "nep"ritalin, en toch werkte beide medicatie anders bij mijn zoon. Ook de concerta heeft een heel andere uitwerking, want rebounds zijn veel minder en veel minder heftig.

Quin van der Veer

Quin van der Veer

08-04-2012 om 16:34

Mv2k

Los van het advies van Anna en de adviezen in de andere draad, zijn er nog wat andere dingen die je zou kunnen proberen. Ik heb gegoogled op die optimax rust dingen, daar zit volgens mij niets in dat zoden aan de dijk zet. Over visolie zijn al veel discussies geweest, maar de effecten zijn niet echt bewezen. Wat hier helpt is gewoon simpele valeriaan. De werking is kort, maar duidelijk aanwezig.
Verder vind ik de methode straffen/belonen niet helemaal geweldig (noem je in de andere draad). Er zijn hier op OO al veel goede methodes/boeken voorbij gekomen, die trouwens voor alle kinderen wel voordelen hebben. Bijv. How2talk2kids en het boek "Het explosieve kind" van Ross Greene.
Verder is het misschien een idee om de hoeveelheid prikkels fors te verminderen, totdat het weer beter gaat. Misschien zelfs minder activiteiten, zelfs dagdelen van school thuishouden als het niet gaat. En dan lekker rustig met een boekje, of naar buiten als het mooi weer is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.