Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

4 type rekenaars

Labyrint
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1312448
Dyscalculie.
Een goede leerkracht met een foute methode is beter dan een slechte leerkracht met een goede methode.
De rekenhater, de rekenliefhebber, de pragmatische rekenaar, en de voorzichtige rekenaar.
En wat dat zou kunnen betekenen voor het onderwijs.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

13-12-2012 om 07:35

Oh dankje

Ik heb het gemist, ik ga vanmiddag zeker kijken, ik heb hier twee rekenhaters..)

Evanlyn

Evanlyn

13-12-2012 om 10:45

Onze school

En onze school roept dat ze nu een nieuwe methode hebben en dat "dus" alles nu in order is...zucht. Wij trekken ons eigen plan wel, dat hebben we al vroeg geleerd hier.

koentje

koentje

13-12-2012 om 11:13

Heel

interessant!

Gezien

Mega-interessant.

Met name ook het inzicht dat ik kreeg doordat het meisje in het filmpje liet zien wat dyscalculie in het dagelijks leven betekent. Heftig.

Over het nieuwe rekenen: Halverwege de basischool ging dochter ook over naar 'het nieuwe rekenen', want dat was het helemaal volgens school.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat sommige leerlingen veel meer gebaat zijn bij het ouderwetse rekenen. Althans, mijn kind zeker wel. Alle extra stappen die nu moeten worden genomen zijn voor mijn kind een ramp.

Tessss

Tessss

17-12-2012 om 14:01

Helaas...

... De uitzending is (niet meer?) beschikbaar. Ik hoop dat hij snel weer online komt, want zou dit erg graag zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.