Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Noor

Noor

01-01-2013 om 22:16

Zvw

Nog een vraagje ivm m'n nieuwe contract. Hierop staat bruto maandsalaris. Nu was het zo het gewone brutosalaris in 2012 verhoogd werd met het werkgeversdeel premie ZVW. Ik lees net dat dat per 1-1-2013 verandert.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingtarieven/vraag-en-antwoord/wat-verandert-er-in-2013-aan-mijn-inkomen.html
Doordat uw werkgever de Zwv rechtstreeks gaat betalen aan de Belastingdienst (en niet meer via uw loon), wordt uw brutoloon lager. Daardoor betaalt uw werkgever minder belasting over uw loon.
Als ik dan nu een nieuw contract krijg met brutomaandloon gelijk aan dat in 2012 dan maakt dat voor mij toch eigenlijk niet uit? Of juist wel? Dus m'n brutosalaris blijft gelijk - belastbaar inkomen lager - en netto maandinkomen ongeveer gelijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

01-01-2013 om 22:43

Volgens mij

Volgens mij staat in je contract gewoon het brutoloon zonder bijdrage Zwv. Je hebt een brutosalaris, daarbij komt die tegemoetkoming, die wordt belast en daarna weer in mindering gebracht op je salaris.

merene

merene

02-01-2013 om 21:08

Zvw

Zvw is geen onderdeel van je brutosalaris zoals het in je contract staat. Dus wat je zegt klopt. Of het nettoloon gelijk is hangt van meerdere premies af en is zo niet te zeggen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.