Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

kevin

kevin

21-11-2016 om 15:04

zoveel regels en wetten de overheid weet het zelf niet meer

ik ben een vorig jaar mijn huis kwijtgeraakt, en nu een tijdje geleden ook mijn identiteitskaart, nu probeer ik al een tijdje een nieuwe id kaart aan te vragen ook in verband met werk en een nieuwe woning, maar de gemeente werkt helemaal niet mee , echt voor geen meter. eerste keer dat ik langskwam konden ze niks voor mij doen omdat ik niet ingeschreven sta, dus ze zeiden dat ik dat in denhaag gemeente moet regelen , vanwege geen vaste woon of verblijfplaats, nu in den haag konden ze me ook niet helpen want kon niet bewijzen dat ik in nederland ben geweest het laatste jaar( nogal logisch want huis kwijt en id kwijt is geen werk of uitkering of blasting kunnen betalen of een woning huren} dus zeiden dat ik dan maar een postadres moet aanvragen bij een bekende van mij nu kon ik dat doen en ik weer naar de gemeente hier in rotterdam, en weer konden ze niks doen ook vanwege dat ik niet kan bewijzen het laatste jaar in nederland te zijn geweest, dus ze zeiden technisch gezien ben je dakloos , ga maar naar het leger des heils daa kunnen ze je wel helpen, nu heb ik daar naar gebeld en hun zeggen weer alle hulp gaat via de gemeente dus we kunnen niks voor je doen, en nu vandaag weer de gemeente gebeld met de vraag hoe in godsnaam ik nu eens een id kaart kan krijgen zodat ik me leven op orde kan krijgen, maar enigste wat ze zeggen is via den haag en via postadres en dat heb ik allebei al geprobeerd , ik kom er niet meer uit de gemeente weet het blijkbaar ook niet , het is te bizar voor woorden dat het zo moeilijk moet zijn, ik ben hier geboren in rotterdam, ik heb hier me laatste id ook aangevraagd, ik sta zelfs nog in de computer, is er iemand die iets weet wat je hieraan kan doen, want kan al een tijdje aan het werk maar niet zonder die legitimatie, ben er al 4 maanden mee bezig , want elke keer dat je bij de gemeente een afspraak maakt moet je weer 2 tot 3 weken wachten

kevin

kevin

21-11-2016 om 15:48

ik ben ook al aardig wat keren doorgestuurd naar andere instanties oa maatschappelijke hulp en andere hulpinstanties van de gemeente, maar steevast hetzelfde antwoord, gaat niet, kan niet, lukt niet, mag niet, doen we niet, zo werkt het niet,

, nu heb ik nog enigszins geluk dat ik wel eens een dag of 2 per week zwart kan werken, maar ik raak ook zo door me laatste geld heen, kan niet werken zo of een uitkering aanvragen, gisteren 20 euro beltegoed gehaald voor te bellen met instanties en gemeente, nu beltegoed weer op en niks wijzer

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-11-2016 om 16:07

bekend probleem

Gelukkig heb ik zelf nooit met dakloosheid te maken gehad, maar ik ken wel enkele mensen in mijn omgeving. Gelukkig werden die opgevangen en vanuit het Leger des Heils verder geholpen, heb je daar al contact gezocht?

M.b.t. het bekende bureaucratische geneuzel raad ik je aan te bellen of mailen naar de Nationale Ombudsman: https://www.nationaleombudsman.nl/
Zit toevallig ook in Den Haag: Bezuidenhoutseweg 151

Ik heb met andere overheidsakkefietjes veel aan hen gehad.

kevin

kevin

21-11-2016 om 16:43

leger des heils

ja dat zeiden ze tegen me een van de laatste keren dat ik bij de gemeente was
maar toen ik het leger des heil belde zeiden ze tegen me dat alle hulp via de gemeente gaat dus je kan niet rechtstreeks bij ze aankloppen maarja ik zei tegenhun de gemeente stuurt mij naar jullie en jullie sturen mij weer terug naar de gemeente, plus die mensen van het leger des heils zeiden al gelijk aan de telefoon dat de gemeente lekker makkelijk is door iedereen maar naar hun te sturen maar dat het niet zo werkte,

kevin

kevin

21-11-2016 om 16:44

bedankt

bedankt voor de ombudsman tip sally , die ga ik zeker morgen eens bellen

Verhuiswagen

Verhuiswagen

21-11-2016 om 18:17

Sociaal raadslieden

Ik herken je situatie. Zat er bijna in. Vanwege andere zaken ben ik ooit bij de sociaal raadslieden geweest. Zij zijn de financieel juridische tak van maatschappelijk werk. Ik zeg er wel eerlijk bij dat meer dan n brief voor me schrijven ze ook niet voor me kunnen doen. Maar de ombudsman helpt je pas als je klaar bent bij de sociaal raadslieden. Sterkte ermee. Dakloos is niet alleen geen huis maar brengt zoveel meer mee dat realiseren mensen zich niet. De muur van onbegrip is zo groot. Kan me voorstellen dat je er knettergek van wordt.

Elfje65

Elfje65

22-11-2016 om 07:52

Jeetje Kevin

Ik heb geen nieuwe tip voor je, maar heftig allemaal. Bureaucratie ten top. Vreselijk triest. Heel veel sterkte.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2016 om 10:37

Ik ben een beetje in de war Kevin

Sorry dat ik reacties van jou bij deze vraag betrek, maar je gaf aan dat je na betalen van je vaste lasten maar 300 euro per maand over houdt en soms moet lenen als je dat niet redt. Wat zijn die vaste lasten dan zonder vaste woonplek?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-11-2016 om 18:52

Ha Kaaskopje

Same here

Anno

Anno

22-11-2016 om 22:32

dat kan zomaar zijn

hotel/motel/pension/logeren bij vrienden en meebetalen. Het feit dat hij technisch gezien dakloos is en geen váste woon/verblijfplaats heeft, maar wel 2 dgn per week zwart werkt, wil niet zeggen dat hij buiten slaapt, niets verdient en/of daardoor geen kosten kan hebben.

kevin

kevin

23-11-2016 om 21:04

gemeente

ik ben ook niet dakloos ik kan heb nu nog een kamer bij een vriend waar ik overleef en daarom wil ik ook nu mijn problemen regelen nu het nog kan nu ook eens regelen nu het nog kan, maar door deze bureaucratie , kan ik niks regelen , sterker nog ik raak alles kwijt en kom echt op straat te staan

ik ben er ook een beetje je achter gekome voor een beetje hulp van de overheid moet je eerst of in de gevangenis komen te zitten of psychisch gestoord zijn en een gevaar voor andere anders wordt je gewoon amper geholpen
ik begrijp dat niemand mij hier echt mij kan helpen maar hoop dat anderen ook beseffen dat de gemeente een hoop fouten heeft,, fouten waarmee anderen hun hele leven mee kwijt kunnen raken

kevin

kevin

23-11-2016 om 21:17

ik kan me alleen niet inschrijven bij de persoon waar ik nu verblijf , want dat mag niet vanwege de woonvereniging waar hij zit, ik heb geprobeerd een briefadres aan te vragen maar dat ging ook niet dat was alleen voor mensen met een boot die geen vaste verblijfplaats hebben of mensen in een zorginstelling of gevangenis

Lente

Lente

23-11-2016 om 21:47

Die vraag van Kaaskopje wordt nog niet beantwoord

"Sorry dat ik reacties van jou bij deze vraag betrek, maar je gaf aan dat je na betalen van je vaste lasten maar 300 euro per maand over houdt en soms moet lenen als je dat niet redt. Wat zijn die vaste lasten dan zonder vaste woonplek?"

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord

Lente - en Kevin

Lente, ik doe een gok: huur voor de kamer (zie posting 11) en zorgverzekering.

Kevin, Rotterdam zei je? Ik ken de sociale kaart daar niet goed, maar ik weet wel wie die wel kennen: http://www.advokatenkollektief.com/ . Ze hebben op vrijdag een inloopspreekuur zag ik.

Als je echt een advocaat nodig hebt dan zul je een doorverwijzing van het Juridisch Loket moeten hebben, maar daar kunnen ze waarschijnlijk wel bij helpen, maar hoe dan ook kan je dat gratis inloopspreekuur proberen.

En een andere sociaal advocaat in Rotterdam die hier misschien ook wel raad mee weet: Carrie Jansen http://www.meestersaandemaas.nl/mr-carrie-jansen.html, maar ik zie niet dat dat kantoor een inloopspreekuur heeft.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.