Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lynna

Lynna

01-12-2014 om 18:36

Zorgverzekering, studerende kinderen meeverzekerd?

Is bij jullie de zorgverzekering ook zo omhoog gegaan? Ik zit bij Agis, wat deze maand Zilveren Kruis is geworden. Tot nu toe waren mijn studerende kinderen tot 30 jaar gratis meeverzekerd voor de aanvullende polis. En bij Zilveren Kruis moeten ze daarvoor gaan betalen. Ik baal er wel van, had zo'n mooie verzekering voor ze, ook qua lenzen en fysio (belangrijk voor mijn zoon) en dat wordt zomaar onderuitgehaald omdat er twee verzekeringen zonodig een moeten gaan worden. Kost zomaar 100 euro extra per maand.

Heeft iemand een tip voor een goede verzekering waar studerende kinderen meeverzekerd worden? Ik hou ze namelijk graag nog een paar jaar onder mijn hoede, vooral zoonlief die soms een chaos van zijn administratie maakt en ik wil geen risico's met niet betaalde zorgverzekeringen.

Annet

Annet

01-12-2014 om 19:50

Studerende kinderen gratis meeverzekeren bestaat niet meer

Dit hangt volgens mij niet af van de verzekering maar van landelijk beleid.
Zoek de actuele draad op over verzekeren vanaf 18 jaar.
Je kinderen krijgen een toeslag voor deze verzekering als ze zelf geen inkomsten hebben.

mirreke

mirreke

01-12-2014 om 20:37

Goed lezen Annet

Lynna had het over de aanvullende verzekering voor studerende kinderen. Dat ze daarvoor wel gratis meeverzekerd waren en nu ineens niet meer, dat scheelt toch wel 30 euro per maand per kind.
Voor ons geldt dat overigens ook.

Ik baal ook.

Barvaux

Barvaux

01-12-2014 om 20:53

hmm

Ik ben bang dat dat ook een soort lokkertje was om je kind zo lang mogelijk bij JOUW verzekering te houden. Honderd euro per maand voor twee volwassenen voor een aanvullende verzekering is echt erg veel! Ik denk dat het dan wel op een andere manier betaald werd (duurdere verzekering dus want jij betaalt dus samen met je partner ook 100 euro).

Ik denk dat je eerst maar eens gewoon rond moet kijken voor een andere verzekering voor je kinderen, iets wat jij gewoon onder je hoede kunt houden als je dat perse wil. Doe eens zo'n check op internet.

Barvaux

Barvaux

01-12-2014 om 20:56

want

Dat lokkertje is dan hetzelfde als een bank die van alles uit de kast trekt om eerst baby's binnen te krijgen en dan vervolgens pubers omdat bekend is dat mensen niet snel overstappen en dan wellicht wel hun hypotheek daar gaan afsluiten. Pubers op die manier binnen je zorgverzekering houden zal heus ook een voordeeltje geven voor die zorgverzekering en niet alleen voor jou. Ik vermoed dat jou aanvullende verzekering gewoon erg duur is en dat je wellicht zelf ook wel kunt overstappen en zo toch goedkoper uit bent.

Lynna

Lynna

01-12-2014 om 22:13

Collectiviteitskorting

Ik heb tot nu toe een collectiviteitskorting gehad en heb niet samen met mijn vriend 1 verzekering. Juist omdat mijn kinderen voordelig bij mij zaten. Nu ga ik misschien wel overstappen. Ik baal echt want ik vond die gratis aanvullende verzekering (die ik voor 1 persoon betaalde en voor 3 kreeg) heel erg fijn en ik haalde hem er royaal uit met regelmatig fysiotherapie en 2 lensdragers. Tuurlijk is het een lokkertje, daar heb je gelijk in Barvaux, maar dit was wel een win-win situatie.

Hetzelfde

Was ook zo bij mijn verzekering, IZZ. Het was geen lokkertje, maar eigenlijk de gangbare regel: zolang je kinderen studeren blijven ze bij jou in de verzekering en dat werd dus: in de aanvullende verzekering. IZZ heeft dit vorig jaar al afgeschaft.

Ik neig er nu toe over te stappen naar DSW, omdat zij van Rouvoet op de kop hebben gekregen: ze mogen geen afwijkende mening hebben over bijvoorbeeld vrije dokterskeuze (zo begreep ik het conlflict). Hier zijn overigens dezelfde regels rond aanvullende verzekering.

Doordat kinderen nu niet meer automatisch meeverzekerd zijn in de aanvullende verzekering gebeuren er twee dingen: de kinderen gaan zelf rondkijken naar een goedkopere verzekering; en ik voel me niet meer gebonden aan IZZ, want het levert mij verder geen voordeel op.

Tsjor

Barvaux

Barvaux

05-12-2014 om 16:39

tsjor

Dus gewoon TOCH een lokkertje... hoezo de 'gangbare regel'? Jij blijft er en de kans is groot dat je volwassen kinderen daar ook blijven, lokkertje genoeg aangezien iedereen elk jaar kan overstappen.

Andere oorsprong

Voor zover ik het heb meegemaakt is het niet geïntroduceerd als een lokkertje, maar een restant van wat daaraan vooraf ging, en dat was dat studerende kinderen meeverzekerd bleven bij de ouders. Tot mijn verzekering vorig jaar besloot om dat niet meer te doen. Andere verzekeringen hebben dat blijkbaar no een jaar langer gedaan.

Lokkertjes vind ik nu de reclames waarop hele lage premies aangekondigd worden, maar als je dan gaat kijken blijken daar hele hoge eigen risico's achter te zitten of een stevige beperking van de zorgverleners waarbij je terecht kunt ( 'ik wil alleen de beste').

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.