Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Juul

Juul

29-11-2015 om 16:01

Zorgverzekering overstappen of niet?

Vies weer buiten, dus dapper aan het zorgverzekering vergelijken begonnen. Pffffff. Ik zit nu bij de fbto maar ik wil eigenlijk weg vanwege de treurige klantvriendelijkheid. Ik wil eigenlijk alleen een basisverzekering. Wel een restitutie polis. Iemand laaiend enthousiast over een verzekeraar? Ik dacht zelf aan DSW maar daar lees ik ook weer wisselende reacties over.

Mikke

Mikke

29-11-2015 om 16:56

Ervaring

Ik ben altijd heel tevreden geweest over National Academic, nu zitten we bij Ditzo en dat is ook goed. We maken ook amper gebruik van zorg, dus weinig contact nodig. De keer dát ik iets geclaimd heb ging soepel, je kan bij Ditzo via de app een foto maken van de factuur en zo indienen. Belangrijk vind ik dat je zelf je zorgverlener kunt kiezen en dat kan bij Ditzo, en natuurlijk een lage premie (volgend jaar 71,35 met maximaal eigen risico).

vlinder72

vlinder72

29-11-2015 om 19:24

zorg en zekerheid

Wij zijn 2 jaar geleden overgestapt naar Zorg en zekerheid. Bevalt prima. Declaraties indienen viainternet of gratis per post. Binnen een paar dagen uitbetaald.

bieb63

bieb63

29-11-2015 om 22:22

Idem als Mikke

Ook Ditzo. Goedkoop, en wat ik heel belangrijk vind: vrije keus. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met declaraties.

Anderzorg

Premie 69 euro bij eigen risico van 850 euro. Wij zijn daar nu sinds twee jaar verzekerd. Ik heb zelf nog niets hoeven declareren, alles gaat volgens mij volautomatisch, zij betalen alles en als er iets van het eigen risico af gaat schrijven ze dat bij ons af, een overzicht van de betaalde kosten kan je in je account zien, toen ik het een keer niet snapte werd ik vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon en hebben ze het mij uitgelegd. Geen klagen hier dus.

skik

Jamie

Jamie

30-11-2015 om 09:13

als

je toch alleen de basisverzekering wil zou ik gewoon kiezen voor de goedkoopste en het accepteren als het eens wat lastig gaat over de telefoon. Al die verzekeringen zijn hetzelfde dus waarom een euro meer betalen?

heeft iemand hier de Hema-verzekering?

Heeft iemand hier de verzekering van de Hema, en hoe bevalt dat? Aan de ene kant heb ik zo'n 'schoenmaker blijf bij je leest' gevoel, aan de andere kant hebben zij de boel waarschijnlijk gewoon bij een verzekeraar ondergebracht en zo;n verzekering levert 10% korting op je Hema-aankopen op. Ik kom daar regelmatig, dus dat is nog niet eens zo'n gek aanbod.
Iemand ervaring?

Groeten,

Temet

Jamie

Jamie

01-12-2015 om 14:40

Temet

Hemaverzekeringen is een laatje in de Achmeakast inderdaad, om precies te zijn het InShared-onderdeel. Gewoon naar prijs en polisvoorwaarden kijken en doen als het bij je past.

Malin

Malin

01-12-2015 om 16:52

Mikke en bieb 63, vrije keus

Ik heb er al eens een vraag over gesteld en ik ben er nog niet uit. Ik begrijp dat jullie ook voor een restitutiepolis gaan? Het lijkt mij namelijk ook het veiligst. Welke behandeling in welk ziekenhuis er nou wel of niet in de naturapakketten zit is op de websites nogal schimmig vind ik, en ik moet er niet aan denken dat je ineens een flinke rekening krijgt omdat je voor jouw kwaal nou net ergens anders heen had gemoeten omdat nou net die behandeling in een ander ziekenhuis is gecontracteerd.
Maar ja het schijnt dat het grootste percentage van de mensen wel voor een naturapolis kiest, heeft iemand al eens iets fout zien gaan daarmee?

Juul

Juul

01-12-2015 om 19:09

Malin: ja

Ja, ik heb wel eens fout zien gaan. Maar moet erbij zeggen dat het in dat geval om een budgetpolis ging. Vorig jaar bleek het ineens maar de vraag of het ziekenhuis hier in de buurt gecontracteerd zou worden door een grote verzekeraar. Het kwam op valreep goed maar in dat soort grappen heb ik geen zin. Dat ik er ineens achter kom dat ik voor een wissewasje niet naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis kan. Ik ben aan het rekenen geslagen bij al die aanvullende verzekeringen en ik kwam al snel tot de slotsom dat het eigenlijk zonde van het geld was. Best veel aanvullende premie en vaak beperkte vergoeding. Kan ik beter zelf een potje achter de hand hebben. Dus alleen basis op restitutie basis. En voor een beetje klantvriendelijkheid wil ik best ietsjepietsje meer betalen. Maar ik ben er nog niet uit. Snel nog maar eens een avondje aan besteden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.