Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mari39

mari39

17-09-2015 om 14:14

Zorgverzekering en jeugdhulp

In overleg met behandelaar wil ik zoon PMT(psychomotorische therapie) laten volgen. Ik heb voor mij en de kinderen een goede aanvullende verzekering waaronder dit valt: ik kan tot een bepaald bedrag declareren. Maar geldt dit nu ook nog voor zoon, of moet ik met hem naar de gemeente hiervoor?

Bel de zorgverzekering

Lees de polis en bel zonodig de zorgverzekeraar. Je hebt betaald voor de inhoud van de polis. Sta daarop. Als je de vraag anders stelt, bij wie moet ik zijn, heb je heel veel kans dat zorgverzekeraar naar de gemeente gaat wijzen en andersom.

Stuur en mailtje dat je voornemens bent en dat je een schriftelijke bevestiging nodig hebt van vergoeding.

mari39

mari39

17-09-2015 om 14:56

met de gemeente

heb ik al contact gehad, die vergoeden wel maar alleen de gecontracteerde hulpverleners. Daar zit mijn keuze niet bij. Sowieso maar 2 of 3 PM therapeuten gecontracteerd in de stad waar ik woon dus niet heel veel keuze.

Ik hoop dan maar op de zorgverzekering.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.