Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

zoon opgelicht

Hallo,

Mijn naam is Sander, heb een zoon van 19 jaar. Altijd een moeilijke jongen geweest. Veel problemen op school en alles je kent het wel. Zit nu thuis zonder werk en school.

Nu wilde hij zorgtoeslag aanvragen. Via googlen zegt hij terecht te zijn gekomen bij [link verwijderd door de redactie]. Een website die informatie biedt over zorgtoeslag en je doorstuurd naar een andere partij die je nota bene laat betalen om zorgtoeslag aan te vragen. Snap niet hoe dit kan in dit land maar hij is hier dus ingetrapt. Gaat om een klein bedrag 25 euro maar voor hem best veel geld en het aanvragen van zorgtoeslag is immers gewoon gratis. Is dit geld terug te krijgen. Hij heeft een rechtbijstands verzekering maar wil wel weten dat dit niet zinloze moete is. Mag iemand gewoon geld vragen voor zorgtoeslag aanvragen?

Groetjes,

Sander

Theekopje

Theekopje

16-06-2016 om 08:07

Hoezo opgelicht?

Ik kom via jouw link terecht op [link verwijderd door de redactie] en daar staat dat ze de toeslag voor je aanvragen en een aantal controles doen en daar 29,50 voor vragen. En dat je de aanvraag binnen 14 dagen kunt annuleren.
Het lijkt mij een onzinnige dienstverlening, maar niet direct oplichterij.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2016 om 08:11

Hee...

Gisteren op de viva-forum een ander verhaal met link naar dezelfde site. Spam! Ik meld het even.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

16-06-2016 om 09:52

Links verwijderd

Of hier sprake was van ongeoorloofde reclame kunnen we moeilijk beoordelen, maar voor de zekerheid hebben we de links verwijderd. De vraag zelf hebben we laten staan. (Het antwoord is inmiddels al gegeven: het is een rare dienst maar op zich niet illegaal.)

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 22:31

Jawel

Waarom niet. Dat zijn gewoon handige jongens die het voor jou doen, maar dat kost dus geld. Jammer maar helaas. Ik heb ooit ook die link gezien toen ik het wilde doen voor mijn zoon. Maar als snel blijkt dat je ervoor moet betalen en ja dan moet je stoppen.

Huh?

Om zorgtoeslag aan te vragen moet je je DigiD gebruiken, dus dat kan niemand anders voor je doen omdat je je DigiD niet af mag geven, net als een pincode. Ze kunnen dan net zo goed andere zaken met je DigiD doen waardoor je fraude pleegt en in de schulden kan komen te zitten. Nooit doen dus!

skik

Noet

Noet

16-06-2016 om 23:23

machtigen

je kunt iemand machtigen om zaken voor je te regelen.

Dat zul je in dit geval waarschijnlijk moeten doen. Je machtigt ze dan alleen voor het aanvragen van zorgtoeslag. En die machtiging is beperkt geldig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.