Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nyk

Nyk

08-02-2015 om 22:16

Zonnepanelen

Aanhakend bij de discussie over het energielabel. Wij overwegen zonnepanelen. Iemand tips over waar op te letten? En is het eigenlijk wel een goed idee als je nu al weet dat je over pakweg een jaar of 10, 15 dat huis gaat verkopen? Het is toch een hele investering en ik vraag me af of je dat terugverdient. Zeker omdat we nu nog maar met z'n tweeën zijn en vrij weinig stroom gebruiken.
En nog een vraag, zou het nou echt waardeverhogend zijn in het geval dat we het huis verkopen?

Puck

Puck

08-02-2015 om 22:23

Ik lees mee

Wij overwegen het ook en hebben al offertes aangevraagd. Schijnt dat je ze in een jaar of 7-8 terug verdient.
Of het terug te verdienen is voor jullie situatie kan je uitrekenen: welke hoeveelheid gebruik je aan stroom, wat produceer je, wat kost in jouw situatie de aanschaf.....
Zijn ook websites waarin je dat kunt laten berekenen.

Mikke

Mikke

08-02-2015 om 22:27

Verhuizen

Als je gaat verhuizen kan je overwegen zonnepanelen mee te verhuizen. Op ons nieuwe dak komen zeker panelen, en wij gaan er vanuit niet langer dan 10 jaar in dat huis te wonen. We moeten ze voor die tijd dus terugverdienen of later weer meenemen

Juno

Juno

08-02-2015 om 23:17

Gedaan

Ik heb het twee jaar geleden gedaan via VeH. Achteraf niet zo heel tevreden, bij de controle kwamen wat slordigheidjes boven en mailcontact en afspraken lieten echt te wensen over.
Maar! Blij dat we het hebben, energierekening is met zo'n €600 per jaar omlaag gegaan. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet iets bedacht heb om mijn panelen ook op het zonnige dak van de buuf te leggen. Soort recht van overpad .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.