Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sparretje

Sparretje

11-02-2015 om 15:22

Zondag niet dubbel betaald bij Spar

Mijn dochter werkt sinds een aantal maanden bij de Spar en werkt de laatste tijd regelmatig op zondag. Ze weet van haar zus die bij een andere supermarkt werkt dat die dubbel betaald krijgt.

Mijn dochter krijgt dat niet. Haar manager zegt dat er nieuwe regels zijn en dat er niet meer dubbel betaald wordt. Ik kan er niets over vinden, ik kan uberhaupt geen nieuwe supermarkt cao vinden.

Weet iemand hoe het zit?

four

four

11-02-2015 om 15:54

er is nog steeds geen nieuwe CAO

Dus op dit moment is er nog steeds een toeslag voor de zondag.

Moni

Moni

11-02-2015 om 17:01

Hier een supermarkt die in de krant meldde

(via interview) dat hij veel enthousiaste medewerkers had die op zondag wilden werken omdat ze dan dubbel betaald krijgen.

Suze

Suze

11-02-2015 om 17:04

vakbond

Misschien even FNV Jongeren (of een andere vakbond) bellen. Ik neem aan dat die precies weten hoe het zit.

En die weten dan ook wat je kunt doen.

Ervan uitgaande dat ze dat ook allemaal verklappen als je niet lid bent van de FNV...

Miekemieke

Miekemieke

11-02-2015 om 17:25

te mooi om waar te zijn

Ik denk dat je nergens dubbel betaald krijgt op de zondag, hoogstens een toeslag. In de zorg krijgen ze ook niet dubbel betaald maar een toeslag en ja die is de afgelopen jaren steeds kleiner geworden. Bovendien zijn er genoeg jonge krachten die op zondag in een supermarkt willen werken want door de week moeten ze naar school.

four

four

11-02-2015 om 18:10

Tja

Dat is dus niet vergelijkbaar. Bij de zorg moet je wel werken op zondag, want mensen hebben de hele week zorg nodig. Supermarkten hoeven niet open op zondag, dus is die bepaling van 100% toeslag in de CAO gekomen.

Brianna F

Brianna F

11-02-2015 om 18:40

wel dubbel

Mijn dochter werkte ook in de supermarkt en mocht nooit op zondag werken omdat zij teveel verdiende om ook nog eens dubbel uitbetaald te krijgen. Dan gingen de 16 jarigen voor.

Klaartje

Klaartje

11-02-2015 om 21:30

Zondag wel dubbel betaald

Zondags moeten ze je dubbel betalen in de supermarkt, net als sommige andere uren die dubbel zijn of 33 procent extra. Nieuwe regels gelden pas als er een nieuwe cao is en daarover krijgen ze geen overeenkomst. Google maar eens op cao supermarkt, daar vind je de toeslagen bij verschillende tijden.

Sparretje

Sparretje

12-02-2015 om 07:05

Maar wat nu?

Ik heb FNV Jongeren gemaild, ben zelf we lid van FNV dus hoop antwoord te krijgen. Het lijkt erop alsof de SPAR zich alvast houdt aan nieuwe regels die nog moeten ingaan.

Ik hoop toch nog op enig echt bewijs dat ze er recht op heeft, anders durft ze niet opnieuw naar het management daar te gaan.

Vanaf nu wil ze in ieder geval niet meer op de zondag gaan werken. Het dubbele betalen was het enige fijne eraan, verder vindt ze het geen fijne dag om te moeten werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.