Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zomaar van energieleverancier gewisseld

Begin dit jaar, 9 januari, heb ik hier een draadje aangemaakt "Zomaar van zorgverzekering gewisseld". Nu is het 9 juli en maak ik een draadje aan: "Zomaar van energieleverancier gewisseld"! We werden door Eneco gebeld over het feit dat we onze energieleverantie hen hebben stopgezet, omdat we waren overgegaan naar Essent. Maar daar hebben we Essent daar geen toestemming voor gegeven, we zijn ook niet op een website van Essent geweest enz.
Maar onmiddellijk achteraan gebeld, maar Essent hield vol dat ze ons netjes hadden gemaild. Maar dat was echt niet het geval. Het enige dat we merkten was dat we veel eerder dan normaal een afrekening van de Eneco hadden gehad. Dat verbaasde wel, maar we zochten er verder niets achter.
Maar volgens Essent hadden ze echt gemaild naar de familie V. En toen werd het duidelijk: wij zijn de familie V helemaal niet, dat zijn onze buren! De buren zijn overgestapt en hebben daarbij het verkeerde huisnummer opgegeven. Essent alleen de aansluiting gechecked, maar niet de naam niet gechecked bij het huisnummer!

Overstappen, ik krijg er een punthoofd van, zelfs als ik helemaal niet overstap!

bieb63

bieb63

09-07-2015 om 20:48

moedermop

Slordige toestand en vervelend. Maar dat kan nu toch gewoon weer terug gedraaid worden als blijkt dat er een misverstand is?

Auwereel

Auwereel

09-07-2015 om 22:26 Topicstarter

terugdraaien

Dat kon gelukkig wel, maar je zou zo'n telefoontje toch net krijgen tijdens je vakantie, dat zou in ons geval zo maar gekund hebben. Geen papieren bij de hand, proberen teug te draaiend vanuit t buitenland, moet er niet aan denken!

Rick

Rick

09-07-2015 om 22:51

ach

Er gebeurt niets hoor, stroom/gas gaat gewoon door. Ik ben pas overgestapt en na een maand belde mijn oude leverancier al weer op dat die mij terug wilde hebben en de boete wilde betalen voor het weer overstappen.

Het is raar en vervelend maar als je op vakantie bent is het geen ramp.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2015 om 17:17

Slordig inderdaad

Wij wonen in een blokje van twee huizen en, minder ernstig dan overstapperikelen, wij hebben ook regelmatig last van dat post verkeerd bezorgd wordt. Wij zijn duidelijk X en niet X a, b, of c. Ze lezen zo slecht! Veel denken dat dit huizenblokje één pand is. Haha, was het maar waar! Maar dat is toch ook niet verder kijken dan hun neus lang is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.