Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Okie Dokie

Okie Dokie

23-02-2015 om 14:31

zelf een speurteam inhuren?

Wie weet hoe dat zit met het honden speurteam wat is ingehuurd door familie van Mariska Pieters waardoor zij nu gevonden is?
Ik bedoel er is meerdere malen benoemd dat de familie dit zelf heeft geregeld. Ids da waar we naar toe gaan in Nederland? Dat er alleen actief gezocht kan worden als je zelf de middelen aanlevert?


Paddington

Paddington

24-02-2015 om 10:00

Dat zelfde gevoel

had ik ook op het moment dat ik het hoorde.

Okie Dokie

Okie Dokie

26-02-2015 om 15:21

ik wil

Graag nog even aandacht vragen voor dit onderwerp. Zijn er mensen idie weten hoe dat zat in diesituatie, en of het werkelijk zo is dat je zelf moet bijleggen voor een gedegen onderzoek? Alleen goede politiezorg voor de rijken?

Barvaux

Barvaux

26-02-2015 om 15:31

ach

Nu wordt er weer een duur speurteam ingezet naar iemand die al een jaar weg is. Ik denk dus dat het wel meevalt allemaal.

Theekopje

Theekopje

26-02-2015 om 16:33

Tendentieus

Volgens dit artikel http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/politie-zocht-óók-met-speurhonden-naar-mariska-peters-1.4779263 heeft de politie ook met honden gezocht, maar konden zij nog niet het hele gebied zo snel bestrijken.

Als je dat wil opvatten als "alleen rijke mensen komen nog in aanmerking voor sporenonderzoek" dan maak je een tendentieuze kronkel.

Overigens kan het geen nieuws voor je zijn dat mensen met geld meer mogelijkheden hebben, of het nou gaat om dure medische behandelingen in het buitenland, extra detectivewerk bij vermissing, dure advocaten als je in het buitenland in de bak zit, de meest supersonische elektrische rolstoel, of de beste bijles en studieondersteuning. Dat is nooit en nergens anders geweest. Het leven is oneerlijk.

Barvaux

Barvaux

26-02-2015 om 17:33

daarbij Theekopje

Zitten wij bij de rijkste 1% ter wereld of iets dergelijks dus hebben we het altijd beter dan al die andere mensen.

Okie Dokie

Okie Dokie

26-02-2015 om 19:00

theekopje

Ik stel gewoon een onderwerp aan de orde. Vanwaar je geïrriteerde toon?
En Barveaux, omdat het in de rest van de wereld niet goed verdeeld is, moeten we maar accepteren dat het hier ook zo is? Het zal je verbazen, maar er zijn mensen met idealen die denken dat de verdeling beter kan. Te beginnen in Nederland...

Caesar

Caesar

26-02-2015 om 19:11

Okie Dokie

Wat is er mis met de verdeling in Nederland? Vind jij dat iedereen evenveel inkomsten moet hebben?

Okie Dokie

Okie Dokie

26-02-2015 om 19:24

caesar

Niet volledig, maar de verschillen moeten wel minder groot zijn. Maar op het gebied van studeren, gezondheidszorg en dat soort algemene zaken moet iedereen dezelfde rechten hebben.

Caesar

Caesar

26-02-2015 om 19:28

Okie Dokie

Waarom moeten de verschillen kleiner zijn? In Nederland zijn de verschillen al behoorlijk klein.
Overigens heeft iedereen in Nederland de zelfde rechten voor onderwijs en gezondheidszorg.

Barvaux

Barvaux

26-02-2015 om 19:32

Precies

Iedereen kan studeren, heeft recht op gezondheidszorg en onderwijs. Hoe gelijk wil je het hebben zeg?

Zelfs Bill Gates vind het

http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/article/detail/3770226/2014/10/16/Bill-Gates-adviseert-lees-Piketty.dhtml

Zelfs Bill Gates vind dat de inkomensverschillen te groot worden en raad het lezen van Piketty aan.

Het is geen of/of. Je wilt een trend keren die er nu voor zorgt dat een kleine groep mensen alles heeft en de miljarden anderen straks een kruimeltje. Dat is ook onnederlands hoe dat nu uit elkaar gaat lopen.

Moni

Moni

26-02-2015 om 20:25

Nederland heeft hele kleine inkomensverschillen

ten opzichte van de rest van de wereld.

Piketty gaat vooral over verschillen in vermogen, dat geldt voor Nederland ook in beperkte mate.
Maar de inkomensverschillen zijn helemaal niet groot. Ik denk niet dat Bill Gates weet hoe het in Nederland zit.

Wel volgens de WRR Moni

http://nos.nl/artikel/656936-rapport-inkomenskloof-klopt-niet.html

Niet volgens de werkgevers.

"De WRR stelde verder dat de rijkste 10 procent van de bevolking 61 procent van het totale vermogen bezit. Daar zijn de werkgeversorganisaties het ook niet mee eens. Volgens hen bezit de rijkste 10 procent maar iets meer dan 30 procent."

Volgens mij

werken die teams veel met vrijwilligers?
Van de waterspeurhonden weet ik dat die op vrijwillige basis helpen speuren, of dat hier ook het geval was weet ik niet.

Moni

Moni

26-02-2015 om 21:53

Mijn belangrijkste punt was de inkomenskloof

Die is in Nederland relatief niet groot.
Het kleine percentage dat het grootste vermogen heeft, lijkt mij niet zo van invloed op de gewone dingen in het leven (werken, studeren, sparen) en zelfs niet op het kunnen inzetten van een speurteam.

Okie Dokie

Okie Dokie

26-02-2015 om 21:54

natuurlijk....

De goed bedeelden zijn meestal van mening dat de verdeling prima is...

Caesar

Caesar

26-02-2015 om 21:58

Ha Barvaux (OT)

We zitten vaak op dezelfde lijn. Lijkt wel of we dezelfde persoon zijn met twee nicks

Theekopje

Theekopje

26-02-2015 om 22:11

Verongelijkt

Okie Dokie je geeft in een paar korte verongelijkte zinnetjes aan dat je kennelijk een probleem hebt. Maar wat is je proberen dan?
Vind je dat de politie te weinig heeft gedaan, of vind je het een probleem dat er mensen bestaan die bovenop de politie-inzet extra inzet kunnen bekostigen?

Als dat eerste je punt is: licht dat dan eens toe. En als dat tweede je punt is: dat schaar ik onder 'wat ik niet heb mag een ander ook niet hebben'.

Theekopje

Theekopje

26-02-2015 om 22:11

Proberen=probleem

Zie titel.

Monique D*

Monique D*

26-02-2015 om 22:15

Hoe zat het ook al weer met die vermiste meisjes in Panama?

Omdat de zoektocht destijds niets uithaalde zijn ze gestopt. De familie was het er niet mee eens en hebben ervoor gezorgd dat die zoektocht doorging (er zijn Nederlanders daar naar toe gegaan om te helpen) met resultaat.
Die familie zal dit zeker ook gefinancierd hebben.

Wat ik vermoed bij zulke zaken is dat niet een gezin dit betaalt, maar veel andere familieleden en vrienden geld bijleggen om dit te financieren. Zij hebben er allemaal baat bij dat ze gevonden worden.

En als dat gebeurt dan "voel" je het minder in je portemonnee als je zelf niet in de slappe was zit.

Barvaux

Barvaux

26-02-2015 om 22:40

Monique

De familie van die meiden zijn aan het geld gekomen door een benefietactie.

Barvaux

Barvaux

26-02-2015 om 22:44

Okie Dokie

Hoezo de goed bedeelden? Tegenover een heel erg groot deel van de wereld heb jij het ontzettend goed. Dat deel maakt zich druk over of ze wel eten hebben en jij vindt dit belangrijk? We weten volgens mij vooral niet precies hoe het zit en die mensen met honden hebben ook oefening nodig en hoeven hier niet de hele wereld over te reizen, misschien gewoon vrijwilligerswerk op zondagochtend geweest, ze moeten toch hun hond uitlaten.

Monique D*

Monique D*

26-02-2015 om 23:31

Gaat niet over rijk en arm in de wereld

Wat Okie Dokie bedoelt is dat de mensen in Nederland die meer te besteden hebben makkelijk zo'n speurteam kan betalen. Diegenen die heel weinig in hun portemonnee hebben kunnen dat niet. Als de rechercheurs en politie ermee stoppen dan is het pech voor de nabestaanden.
Zij heeft het over Nederland en niet over hoe het in de hele wereld toe gaat.

Maar een aantal dingen zijn al genoemd: bijvoorbeeld een benefietconcert om de zoektocht naar de vermisten door te laten gaan of vrienden/familie etc. die geld bijleggen of een inzamelingsactie houden voor het doorgaan van de speurtocht of onderzoek.

Zo zijn er ook programma's van SBS of RTL zoals van Alberto Stegeman en Peter R. de Vries waarbij jezelf kan aanmelden als de politie is gestopt met het onderzoek.

Moni

Moni

26-02-2015 om 23:52

Monique D, je laat zien: het gaat niet om het geld

Het gaat om het zelf kunnen organiseren van actie. Ook zonder eigen geld kom je heel ver. Maar dan moet je zelf in actie kunnen komen, mensen in beweging krijgen, programma's op tv enthousiasmeren. Ook als je wel geld hebt, moet je veel zelf organiseren.

Is dat dan niet oneerlijk? Er zijn veel mensen die een actie niet kunnen opzetten. Zij krijgen dan geen hulp? Of vinden jij en Okie Dokie dat wel kunnen?

mirreke

mirreke

27-02-2015 om 13:47

Het begint er wel op te lijken okie dokie

Inderdaad kun je als je minder bedeeld zijn acties op gaan zetten of hopen/vragen dat anderen acties voor je opzetten, en op die manier geld vergaren. Maar, hoewel vaak hartverwarmend, zijn die acties eigenlijk ook weer een gunst. Mensen gunnen je hun geld.
Terwijl als je geld hebt, gemakkelijk even zo'n speurhondenteam kunt inhuren.

Tuurlijk nemen in Nederland de inkomensverschillen toe, en laatst stond in de krant dat in Duitsland sinds de eenwording de inkomensverschillen nog nooit zo groot waren geweest. Dit is een kwalijke ontwikkeling. Niet alleen bedreigt dit wel degelijk de toegang tot zorg, onderwijs, ontspannining ed, ook is dit een bedreiging voor de economische groei en voor de stabiliteit van staten op langere termijn.

Ja, ik geloof in een betere verdeling, om allerlei redenen. Ook de rijkeren, die het schijnbaar allemaal wel best vinden nu, varen daar wel bij:

Zie bv. hier een korte uitleg:
http://www.politalk.nl/2014/12/10/oeso-door-groeiende-ongelijkheid-liep-nederland-economische-groei-mis/

Monique D*

Monique D*

27-02-2015 om 23:59

In beweging komen

Wat ik wel heb gemerkt is dat hoe hartverscheurender dat incident is, hoe meer mensen spontaan in beweging komen. En dan wordt er wel een actie op touw gezet. Dat hoeft niet altijd van de familie te komen. Heel Nederland lijkt dan mee te leven.

Voorbeeld: die jongetjes die vermoord werden door hun vader. Vrijwilligers gingen spontaan mee zoeken. De media wijdde daar heel veel aandacht aan. Die moeder en haar familie hoefden niet veel te doen.

Als er iemand vermist is (wat de laatste tijd normaal lijkt te zijn) dan is het moeilijker om geld in te zamelen of een benefietactie te organiseren. Je zou dan een oproep via Facebook of Hart van Nederland kunnen doen, maar het blijft moeilijk om mensen in beweging te laten komen.

En dan is het wel makkelijk als je geld hebt om een speurteam te betalen als de recherche er mee stopt.
Dat is wat Okie Dokie bedoelt. Als je in de slappe was zit dan krijg je dit heel makkelijk voor elkaar.

Barvaux

Barvaux

28-02-2015 om 00:14

tja

Ik geloof nog steeds niet dat zo'n speurteam nu handen vol met geld kost. Zoals ik al zei: zo'n team moet ook oefenen, het was binnen Nederland en die honden moeten ook naar buiten.

Barvaux

Barvaux

28-02-2015 om 00:18

informatie

Het ging om een speurhondenclub dus... en op een zondagochtend. Wat zal dat nu gekost hebben? Het is ook gewoon een hondensport, net zoals dat gedoe over trappetjes en langs hekjes rennen.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2084574/familie-kan-soms-sneller-zoeken-naar-vermisten.htm#.VPD6tOHMLNo

http://www.speurhond.nl/

Vrijwilligers.

Het speurhondenteam is een stichting en het waren vrijwilligers. Ze zijn gevraagd door de familie en zijn gaan zoeken in samenwerking met de politie. Mariska was al snel gevonden.
Het heeft niets met geld of andere middelen te maken.
De ouders van het meisje zijn zeker niet "vermogend".

Okie Dokie

Okie Dokie

28-02-2015 om 09:28

wil 40

Je geeft het antwoord op mijn vraag! Dank je wel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.